Càtedra d'Esport i Educació Física - Centre d'Estudis Olímpics de la Universitat de Girona

Les conferències del CCEiC aborden qüestions científiques de recuperació esportiva i nutrició

Un centenar de persones han assistit a les dues conferències del Cicle d’Esport i Ciència, organitzades per la Càtedra d’Esport i Educació Física – Centre d’Estudis Olímpics de la Universitat de Girona. Les conferències d’aquesta edició han tractat els temes de la recuperació esportiva i la nutrició.

Gairebé un centenar de persones han seguit el cicle de conferències de la Càtedra d'Esport i Educació Física – Centre d’Estudis Olímpics de la Universitat de Girona (UdG).

Les conferències s’han realitzat en format webinar, fet que ha permès l’assistència de públic procedent de punts geogràfics diversos: des de Catalunya i altres punts de l'Estat, fins a altres punts de la geografia mundial com Àustria, Argentina, Itàlia o Portugal.

En els darrers anys, la recerca científica al voltant de l’esport (rendiment esportiu, genètica, entrenament de força...) està avançant molt ràpid. Per aquest motiu, la Càtedra d’Esport i Educació Física – Centre d’Estudis Olímpics de la UdG va iniciar el 2019 el “Cicle de conferències d’Esport i Ciència” amb la intenció d’establir connexions entre l’espot i la ciència que estiguessin a l’abast de tothom. Les conferències que s’emmarquen en aquest cicle busquen acostar a l’esport aquest aspecte més científic, que sol provenir de laboratoris o contextos més acadèmics, a la gent que està en el dia a dia de la pràctica i de l’entrenament.

La cinquena edició del Cicle de Conferències d’Esport i Ciència ha comptat amb les conferències dels experts en alt rendiment esportiu i fisiologia, Julio Calleja; i amb la metgessa especialitzada en esport i nutricionista, Blanca Román.

El 3 de maig, el Dr. Julio Calleja ha inaugurat el Cicle de Conferències amb la ponència “Estratègies de recuperació en l’esport”. En ella ha exposat diferents metodologies i tècniques que ajuden a optimitzar el procés de recuperació després d’una càrrega física com pot ser un entrenament o una competició. Calleja, preparador físic d’esportistes d’alt rendiment i membre de l’Advisor PERFOMANCE BOARD de l’associació de jugadors de l’EUROLIGA de bàsquet en qualitat d’expert en recuperació, ha aportat les evidències científiques que aconsellen o que desmenteixen alguns mites sobre com afavorir la recuperació dels esportistes per ajudar-los a tornar al seu estat fisiològic i psicològic normal després de l’entrenament i la competició. Així mateix, ha presentat quines tècniques utilitzar a fi que el rendiment en la competició o en una sessió d’entrenament no es vegi excessivament compromès per la fatiga muscular.

El 9 de maig, la Dra. Blanca Roman ha pronunciat la conferència "Recomanacions nutricionals en esports de resistència”, on ha exposat els hàbits alimentaris que ha de seguir un esportista segons la tipologia d’esport que realitza i el nivell de rendiment desitjat. Això afecta a la planificació de la dieta prèvia a la competició o a l’entrenament, a la ingesta d’aliments i la hidratació durant la pràctica, i també a aquella necessària per a una adequada recuperació després de l’entrenament/competició. Roman, doctora en medicina de l’esport i nutricionista, ha mostrat les evidències científiques relacionades amb la nutrició que poden ser causa de fatiga en els esports de resistència.

Des de l’organització es valora molt positivament les dues conferències i se’n preveu la seva continuïtat. La voluntat de la Càtedra d’Esport i Educació Física és seguir divulgant el coneixement científic relacionat amb els diferents àmbits de l’esport, i que pot permetre a les persones interessades millora la seva pràctica.

Per a més informació:

Càtedra d’Esport i Educació Física UdG