Càtedra d'Esport i Educació Física - Centre d'Estudis Olímpics de la Universitat de Girona

L'Escola Casa Nostra rep la visita de l'esquiadora olímpica Núria Pau

El centre educatiu, que va repetir una edició més com a guanyador del concurs Culturesportitza't en la seva VI edició, ha rebut la visita de l'esquiadora olímpica olímpica Núria Pau, que va participar en els Jocs Olímpics d'Hivern 2022, a Beijing.

Els alumnes de 6è de primària de l'escola Casa Nostra van tornar a ser els guanyadors de la 6a edició del concurs Culturesportitzat. El concurs, organitzat pel Centre d'Estudis Olímpics de la Universitat de Girona, té per objectiu apropar els valors de l'esport i la cultura olímpiques als escolars del territori. El premi consistia en un xec regal per a la compra de material esportiu en benefici de l'escola i en la visita d'un esportista olímpic a l'escola. En aquesta 6a edició, l'encarregada va ser l'esquiadora Núria Pau Romeu, que va participar en els Jocs Olímpics d'Hivern de Beijing 2022. (escolta l'entrevista publicada pel Comitè Olímpic Espanyol en relació a la seva participació en els JJOO).

Núria Pau va compartir una estona molt agradable amb l'alumnat de 6è de l'Escola Casa Nostra i que va servir per conèixer els seus inicis en el món de l'esquí, la seva compatibilitat amb l'hoquei patins, la seva altre passió, fins a la decisió de dedicar-se en exclusiva a l'esquí alpí. Pau va explicar tots els sacrificis, la perseverança i l'esforç que suposa ser esportista d'èlit i com la motivació per aconseguir fites esportives li ha permès aconseguir els reptes que s'ha anat marcant al llarg de la seva carrera esportiva. L'alumnat va poder preguntar tots aquells dubtes o curiositats que tenien vers la Núria, l'esquí alpí i sobre què suposa voler ser esportista d'elit o el significat de participar en uns Jocs Olímpics. Per últim, van poder realitzar-se una fotografia de classe amb la Núria Pau i emportar-se, cadascun d'ells, una foto signada per l'esquiadora.

Les visites olímpiques van iniciar-se l'any 2019 amb la visita de la marxadora olímpica Maria Vasco, i es va veure aturada el 2020 per la pandèmia. Des de l'organització es valora positivament aquesta activitat, ja que permet humanitzar l'esportista olímpic i veure'l des d'una altra perspectiva, apartada dels flaixos i de l'ambient mediàtic que sovint els envolten.