Càtedra d'Esport i Educació Física - Centre d'Estudis Olímpics de la Universitat de Girona

Competició Internacional d'Estudis de Cas Olímpics

El Centre d'Estudis Olímpics del Comitè Olímpic Internacional juntament amb la Universitat de Johannes Gutenberg de Maguncia (Alemanya), ha posat en marxa la primera edició de la Competició Internacional d'Estudis de Cas Olímpics (International Olympic Case Study Competition, CSC). Començarà a l'agost de 2021 i tindrà la seva fase final al març de 2022.

Aquesta nova iniciativa és una competició anual destinada a estudiants de màster. Es disputarà a les aules i consistirà en competicions entre equips, en primer lloc dins de la seva pròpia classe i, després, contra classes d'altres universitats amb les que se'ls emparellarà. Els equips que arribin a semifinals i a la final competiran contra equips de tot el món i seran avaluats per un jurat internacional d'experts acadèmics i professionals.

Els estudiants simulen ser agències que assessoren a una organització del Moviment Olímpic sobre temes relacionats amb els reptes atuals de la gestió estratègica en l'esport internacional. En aquesta primera edició, el tema és «eSports i el Moviment Olímpic».

La CSC està organitzada de forma que un professor universitari pugui utilitzar la metodologia d'estudi de cas en les classes de màster «normals».

La competició està oberta a qualsevol universitat que tingui almenys una classe de màster amb estudiants que compleixin el següent perfil:

• Els participants han d'estar estudiant o estar familiaritzats amb qüestions de gestió, especialment les vinculades amb l'esport, com gestió esportiva, economia esportiva, governança esportiva o camps similars.
  • Han de tenir alguns coneixements de gestió estratègica per aplicar correctament els mètodes i eines necessàries per les tasques, com l'anàlisi de parts interessades, l'avaluació comparativa, l'anàlisi de mercat, l'avaluació i el màrqueting, etc.
  • Els estudiants han d'estar matriculats en un programa de màster al començar la CSC, si bé poden participar en la semifinal i la final després d'haver completat els seus exàmens.

Les primeres rondes es poden desenvolupar en l'idioma que prefereixi cada classe. No obstant, els equips que competeixin a les rondes 4 i 5 (semifinals i final) hauran de ser capaços de participar en anglès.

Hi ha dos plaços per inscriure's en l'edició 2021-2022 de la CSC:

• 30 de juny de 2021: Classes que desitgin participar en les rondes preliminars entre finals d'agost i finals de novembre de 2021.
  • 15 de novembre de 2021: Classes que desitgin participar en les rondes preliminars entre principis de desembre de 2021 i mitjans de febrer de 2022.

Per més informació de les normes de la competició i altres aspectes poden consultar el lloc web.