Càtedra d'Esport i Educació Física - Centre d'Estudis Olímpics de la Universitat de Girona

Comença la 4a edició del Culturesportitza't

La Càtedra d'Esports i Educació Física - Centre d'Estudis Olímpics de la UdG organitza la quarta edició del Concurs Escolar sobre Olimpisme. El concurs està adreçat a tots els alumnes de 6è de primària del Pla de l’Estany.

Del 16 de novembre al 13 de desembre de 2020 els alumnes de 6è de les escoles del Pla de l'Estany que ho desitgin podran participar al concurs sobre coneixements olímpics organitzat per la CEEF-CEO: Culturesportitza't.

Amb aquesta acció es vol donar a conèixer entre les escoles del Pla de l'Estany, l'existència d'un Centre d'Estudis Olímpics de la Universitat de Girona ubicat a la comarca, i que treballa per vincular el territori amb el moviment olímpic en el sentit més ampli. A més, dins la missió educativa del Centre d'Estudis Olímpics, i amb el suport i el reconeixement del Comitè Olímpic Espanyol i Internacional, volem fomentar la pràctica esportiva i transmetre els valors de l'esport entre els escolars de la comarca.

Podeu trobar tota la informació del concurs i les bases al següent enllaç:

Recordeu que pel simple fet de participar s'obtenen d'immediat 4 entrades d'adults (2 per visitar els museus de Banyoles i 2 per visitar el Museu Arqueològic de Catalunya - Girona). A més, les escoles amb més encert, participació i originalitat, també obtindran diferents premis.

Una 4a edició marcada pels canvis...

En aquesta 4a edició han canviat algunes coses. S’han actualitzat, canviat i afegit algunes preguntes del qüestionari; s’han afegit preguntes obertes per obrir un espai per escoltar les opinions dels nens i nenes; s’ha canviat la normativa del concurs i la manera d’aconseguir els premis.

Pel que fa als canvis i modificacions en les preguntes, correspon al fet de voler refrescar el concurs, d’afegir noves històries i oferir als mestres (perquè pels nens el concurs sempre és nou), una nova cara del concurs.

Al llarg del qüestionari s’han afegit cinc preguntes obertes, això es deu al fet que volíem escoltar les opinions dels nens i nenes respecte les històries que els plantegem, crèiem que amb un concurs amb les respostes tancades això no era possible.

Pel que fa a la nova norma de que només es pugui respondre al qüestionari fora d’horari lectiu, això correspon al fet que en passades edicions ens havíem trobat que en alguns casos es responia al qüestionari des de classe i tots els alumnes alhora. Considerem que potser això no anava en la línia del que perseguíem amb el concurs, ja que la nostra intenció era oferir una estona d’immersió amb les preguntes i històries que es van presentant al llarg del concurs. Que els alumnes es transportin en el temps i que coneguin situacions que han marcat un abans i un després en el món de l’esport i de la societat en general. Considerem que això és difícil que succeeixi en una aula d’informàtica amb tots els companys responent les preguntes alhora, i és més probable que passi a casa, acompanyats dels familiars o sols.

Finalment, referent als canvis en la manera d’obtenir els premis... Ens agradi o no, la manera com s’avalua condiciona la manera com es realitzarà el concurs. En passades edicions s’avaluava la participació i l’encert. Més enllà de l’encert en les respostes (que al capdavall correspon a un exercici de recerca) que també és important, i de la participació dels alumnes, que també ho és, considerem que per anar en sintonia amb els ideals del concurs havíem de valorar més què pensen els alumnes respecte aquestes situacions. Per això, hem introduït preguntes obertes i valorarem les seves respostes, independentment de la seva correcció. Ens interessa saber què pensen i com veuen/viuen aquestes històries, per això, considerem que una modalitat de premis ha de respondre a aquest tipus de preguntes.