Càtedra Joan Vinyoli de poesia contemporània

S'obre el període de presentació de propostes per al III Simposi Internacional Joan Vinyoli

S'accepten propostes de comunicació fins al dia 30 d'abril de 2024

L’any 2004 es va celebrar a Santa Coloma de Farners el I Simposi Internacional Joan Vinyoli. Al cap de deu anys, el 2014, va tenir lloc el II Simposi a la mateixa població. Entre el primer i el segon simposi, Santa Coloma de Farners es va consolidar com a nucli vinyolià: els hereus de Joan Vinyoli van cedir a la capital selvatana el seu llegat, es van iniciar les tasques de catalogació del Fons documental Joan Vinyoli a l’Arxiu Comarcal de la Selva, es va inaugurar l’espai expositiu dedicat al poeta a la Casa de la Paraula, la biblioteca personal de Vinyoli es va col·locar a la sala d’actes de la Biblioteca municipal que porta el seu nom i també es va crear la Càtedra Joan Vinyoli de poesia contemporània de la Universitat de Girona. Amb l’objectiu de consolidar la tasca portada a terme en aquests anys i amb la intenció de fomentar l’intercanvi de coneixements entre estudiosos, el comitè organitzador del III Simposi Internacional Joan Vinyoli es complau de convidar-vos a participar en aquesta nova convocatòria, que se celebrarà a Santa Coloma de Farners (la Selva) els dies 17, 18 i 19 d’octubre de 2024.

L’objectiu del III Simposi Joan Vinyoli és incentivar els estudis i la recerca sobre l’obra de Joan Vinyoli des de tots els vessants i perspectives possibles, a fi de contribuir al coneixement de la seva vida i el seu llegat literari, bo i reflexionant sobre el context, el valor i els sentits de la seva poesia.

Àrees temàtiques

El Simposi acollirà tota mena d’estudis i interpretacions que actualitzin i ampliïn el coneixement sobre la vida i l’obra de Joan Vinyoli:

1. Joan Vinyoli, vida i obra: les interrelacions entre la biografia i l’escriptura en l’obra de Vinyoli.
  2. Joan Vinyoli i el seu temps: el context literari, cultural, social i polític que emmarca la vida i l’obra de Vinyoli.
  3. Joan Vinyoli i els seus contemporanis: relacions i influències creuades entre Vinyoli i altres autors coetanis.
  4. Projecció i recepció de Joan Vinyoli: incidència en altres escriptors, didàctica de la poesia, projectes de divulgació de l’obra de Vinyoli i de la poesia catalana del segle xx, edicions, traduccions, musicacions, etc.

Les àrees esmentades són indicatives, però no excloents. Per tant, seran benvingudes les propostes que escapin d’aquestes línies temàtiques, sempre que hi guardin relació.

Comunicacions

S’obre un període de recepció de propostes fins al 30 d’abril de 2024. Les persones interessades a presentar una comunicació al III Simposi Internacional Joan Vinyoli hauran de fer arribar la seva proposta a través del formulari que trobaran a l’apartat «Enviament de propostes» de la pàgina web del Simposi (https://esdeveniments.udg.edu/102049/detail/iii-simposi-internacional-joan-vinyoli.html). La documentació haurà d’incloure: títol de la comunicació, autoria, filiació acadèmica, adreça electrònica, resum de la comunicació (màxim 500 paraules) i breu currículum de l’autor/a.

Les comunicacions orals tindran una durada màxima de 20 minuts. Es preveu la publicació dels resultats del Simposi. En la segona circular s’informarà convenientment de l’extensió dels textos i de la data límit de lliurament.

Comitè científic

Dra. Glòria Bordons (Universitat de Barcelona)

Dr. Ferran Carbó (Universitat de València)

Dra. Mònica Güell (Sorbonne Université)

Dr. Jordi Julià (Universitat Autònoma de Barcelona)

Dr. Jordi Malé (Universitat de Lleida)

Dr. Jordi Marrugat (Universitat de Barcelona)

Dra. Lourdes Sánchez Rodrigo (Universidad de Granada)

Comitè organitzador

Sr. Joaquim Carreras (Arxiu Comarcal de la Selva)

Dra. Margarida Casacuberta (Universitat de Girona)

Dr. Jaume Coll Mariné (UdG - UVic - UPF)

Sr. Narcís Figueras (Universitat Oberta de Catalunya)

Sr. Pep Solà (biògraf de Joan Vinyoli)

Sra. Georgina Torra (Universitat de Girona)

Sr. Roger Vilà (Consorci per a la Normalització Lingüística)

Informació

El mes de maig de 2024 es farà pública la segona circular del III Simposi Internacional Joan Vinyoli, que inclourà la confirmació dels primers ponents i informació sobre el procediment d’inscripció, entre d’altres aspectes pràctics.