Càtedra de Promoció de la Salut

WEBINAR: "Noves formes de comunicar-nos en diferents àmbits"

El passat 16 de juny va tenir lloc el nostre tercer webinar, que es va centrar en reflexionar sobre les noves formes de comunicar-nos des dels àmbits de l'educació, la salut i l'envelliment.

Per a aquest webinar vam comptar amb la col·laboració de Mercè Gisbert, professora Catedràtica del Departament de Pedagogia de la Universitat Rovira i Virgili; Jordi Pujiula, director de l'hospital sociosanitari, centre de dia i geriàtric Maria Gay i Alba Brugués, presidenta de l'Associació d'Infermeria Familiar i Comunitària de Catalunya (AIFiCC).

La moderació va estar a càrrec de Meius Ferrés, cap de comunicació de la Universitat de Girona.

Meius Ferrés, va fer introducció al tema posant èmfasi en la necessitat de les organitzacions a tenir una bona estratègia de comunicació i va parlar com ha de ser la informació: consistent i fiable; divulgativa i fàcil d’entendre i adaptada als canals i llenguatge del receptor.

Per la seva banda, Mercè Gisbert va parlar de l'àmbit de l'educació i com en el món digital, el receptor ha de ser proactiu i prendre la iniciativa. Així, el professor, en el món virtual tenen una crisi d’identitat perquè passa del ser el centre del procés a ser un actor més. La pandèmia ha forçat el professorat a canviar aquest rol a marxes forçades.

Jordi Pujiula va parlar des de la vessant sociosanitària, com la pandèmia ha accelerat canvis per comunicar-se  amb l'exterior, tot afirmant que el model de l’habilitat comunicativa i social ha canviat de forma molt ràpida a un sector no avesat a la innovació.

Per últim Alba Brugués va comentar els aspectes relacionats amb els canvis que la pandèmia ha produït en el món sanitari i com els professionals han hagut de fer modificacions en la comunicació i en el seu rol comunicatiu.

Tots tres van incidir en la necessitat d'adaptar-nos a l'hora de comunicar-nos amb la persona que és estudiant/pacient/usuari. No totes les persones som iguals, i per tant, la comunicació s'ha d'adaptar al receptor.

Per acabar, es va arribar a la conclusió que tots tres àmbits es van veure afectats de forma desmesurada per l'aparició de la COVID-19 i han hagut d'adaptar-se a marxes forçades. I l'acord comú que molts dels canvis que s'han produït han arribat per quedar-se.