Campus Turisme

El PECT Turisme redacta un Pla de Comunicació per la ruta “El paisatge que desperta els sentits”

Des del mes de juliol, el grup de recerca Laboratori Multidisciplinar de Recerca en Turisme (LMRT) ha estat elaborant el Pla que ha de donar a conèixer i posar a disposició dels usuaris la ruta “El Paisatge que desperta els sentits”, itinerari pensat per definir la demarcació de Girona sota el paraigües del paisatge com element aglutinador.

La ruta “El Paisatge que desperta els sentits” estarà a disposició dels usuaris a la plataforma InRuting, encara en procés de creació, des d’on es podrà seguir i descarregar tant aquesta com altres rutes personalitzades pel públic segons els seus interessos.

Durant el procés de redacció, s’ha posat èmfasi en la recerca d’informació per recollir la realitat contextual a què ha de servir aquest pla. També, i a partir d’un anàlisi DAFO, s’han valorat els punts més forts a tenir en compte, com ara la varietat d’elements i recursos que presenta la pròpia ruta i les oportunitats que brinda al ser un projecte de caire provincial i que dona resposta a un turisme local creixent. La definició dels propis objectius, el mercat a qui va dirigida la ruta, quin missatge es vol donar, els canals i mitjans que s’utilitzaran, i quin tipus d’accions es poden dur a terme són aspectes que també s’han discutit i tractat al llarg de converses amb les institucions benfactores del pla.

El pla de comunicació inclou també propostes d’accions enfocades a la promoció i la comunicació per tal que la ruta tingui presència i rellevància tant en l’àmbit patrimonial com en el turístic. S’ha fet incís en  els beneficis de la presència online i l’ús de les plataformes de xarxes socials, així com la importància de la identitat gràfica del producte per dotar-lo d’entitat pròpia. El document recull propostes d’accions adaptades a la realitat, que requereixen diferents nivells d’implicació per garantir la seva viabilitat, com la creació d’una plantilla de disseny comuna, la creació de continguts, la promoció de concursos a les xarxes socials, l’oferta de rutes temàtiques, la programació de viatges de familiarització, les accions amb prescriptors i el disseny d’un mapa per a nens i un mapa bloc, entre altres.

En aquests moments, el Pla de Comunicació es troba en la darrera fase de redacció i ha de servir com a suport i guia a les diferents institucions que en faran ús. Amb aquest document doncs, es pretén donar resposta a les necessitats del territori i adaptar-se a la realitat actual per tal d’aprofitar al màxim els recursos reals dels ens que en participen.