Campus Turisme

Repensant el Turisme 2020

Durant el mes de novembre i en el marc del procés d’elaboració del Pla Estratègic de Turisme i Ciutat de Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró, l’Ajuntament pertinent ha organitzat les jornades “Repensant el Turisme 2020”.

Aquestes trobades volen oferir reflexió i debat amb l’objectiu d’aprofundir i avançar cap a les propostes d’actuació més adients per al futur del municipi. El nou posicionament que es planteja ve marcat per la transformació del perfil de clients, el canvi en les seves preferències, l’existència de propostes comercials innovadores, diferenciades i accessibles, i la competència amb altres destinacions.

El Dr. Lluís Coromina Soler, professor de la Facultat de Turisme de la Universitat de Girona, col·labora en aquesta tasca de repensar el turisme amb la presentació dels resultats provinents d’un estudi fet sobre el perfil de turista de Platja d’Aro. Aquesta presentació va tenir lloc el dia 16 de novembre, en el context d’una de les jornades dedicada a “Descobrir el nostre client”. Coromina va explicar la diferència de perfil i de comportament dels turistes d’estiu i els d’hivern. Especialment en el cas de l’estiu 2020 que s’ha vist molt afectat per la pandèmia de la Covid-19. Tal com indica aquesta investigació hi ha diferències en referència al perfil, l’estada, la imatge de la destinació les motivacions o la repetició entre les dues tipologies de turistes. Els resultats permetran avaluar la tipologia i comportament de turista que hi ha a la destinació, amb el propòsit que es puguin prendre decisions al voltant de la gestió turística.

D’aquesta manera, i amb intervencions dispars, l’Ajuntament de Platja d’Aro ha fet front a l’adversitat del moment organitzant jornades que han tocat diversos temes de rellevància per reorientar el futur del municipi. La primera, i punt de partida de les reflexions, va tenir lloc el divendres 30 d’octubre i va servir per presentar la Diagnosi del Pla Estratègic de Turisme i Ciutat. Les següents jornades celebrades el 16, 23 i 30 de novembre, ocupen temàtiques com “Descobrint el nostre client”, “Construint noves experiències” i “Afrontar el futur”.

El programa complet es pot trobar a:

Del conjunt de les jornades s’elaborarà un document de conclusions, que esdevindrà l’acompanyament al Pla Estratègic de Turisme.