Campus Comunicació Cultural i Corporativa

Presentació del llibre "Les construccions nacionals: entre l'imaginari i la realitat" de Lluís Costa

L’historiador Lluís Costa ha abocat en el llibre "Les construccions nacionals: entre l’imaginari i la realitat" el seu profund coneixement del procés de construcció nacional de Cuba a finals del segle XIX. En els actes de presentació de l’obra han participat el periodista Josep Cuní, membre del Consell Assessor del Campus Comunicació, Santi Vila, conseller de Cultura de la Generalitat de Catalunya, i l’actriu cubana Marieta Sánchez.

El Director Científic del Campus Comunicació, Lluís Costa, ha presentat el seu llibre "Les construccions nacionals: entre l'imaginari i la realitat" en dos actes, un a Girona i l’altre a Barcelona, acompanyat per el periodista Josep Cuní, membre del Consell Assessor del Campus Comunicació, Santi Vila, conseller de Cultura de la Generalitat de Catalunya, i l’actriu cubana Marieta Sánchez.

L’obra de Costa és un assaig sobre la creació de la consciència nacional a partir del cas de Cuba, Espanya i Puerto Rico, on exposa que la demanda d'independència és la resposta a la constatació de la incapacitat dels governs espanyols respecte a Catalunya.

El llibre de Lluís Costa és un estudi sobre el procés de construcció nacional cubà des de la protohistòria independentista fins a les dècades posteriors a l'alliberament colonial d'Espanya a la darreria del segle XIX, i un repàs del procés nacionalitzador a Puerto Rico.