Campus Cohesió i Compromís Social

Es tenca el projecte SocialLAB-UdG amb una jornada sobre Comunitat, Coneixement i cohesió social

La jornada "Comunitat, coneixement i cohesió social: el repte d'una Universitat compromesa amb el territori" va servir per concloure el projecte del SocialLAB-UdG.

El passat 15 de novembre es va celebrar la jornada “Comunitat, coneixement i cohesió social: El repte d’una Universitat compromesa amb el territori”.

Josep Calbó, vicerector de projectes estratègics i internacionals de la UdG i director general de la Fundació Girona Regió del Coneixement, va donar la benvinguda institucional a l’esdeveniment tot posant en valor el compromís de la Universitat de Girona amb el territori i la comunitat.

Posteriorment el Sr Thomas Farnell, de l’Institut per el Desenvolupament de l’Educació (Zagreb)  va pronunciar la ponència principal “Community engagement in higher education: trends, practices and policies”

Seguidament es van celebrar dues taules rodones. La primera, moderada per Sílvia Llach, vicerectora de territori i compromís social de la Universitat de Girona, es va focalitzar en els projectes i iniciatives institucionals de present i de futur per a la promoció del  compromís comunitari de la UdG. Aquesta fou una taula integrada per la Dra Anna Planas, del departament de Pedagogia de la UdG, Alicia Betts, tècnica de Projectes Estratègics Internacionals de la UdG i Marina Sampayo, de l’Associació Catalana d'Universitats Públiques

La segona taula, moderada per Quim Brugué, director científic del Campus Cohesió i Compromís Social, es centrava en explorar consideracions de present i de futur del compromís comunitari de la UdG des de l’òptica de tres membres del projecte SocialLAB i de la Factoria Social:  Lluis Puigdemont, Fundació SERGI, Jordi Freixenet, Institut VICOROB de la Universitat de Girona i Glòria Pla, Consell Comarcal de l’Alt Empordà.

Finalment, el Dr. Quim Brugué va acabar l'acte amb unes interessants paraules que destacaren el paper del coneixement en la resolució dels reptes socials.