Centre d'Innovació i Gestió de les Administracions Públiques

Publicació del llibre "Sostenibilidad en el Derecho"

Els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) en la docència, la recerca i el mon professional del Dret

El llibre, producte de la I Jornada sobre la Sostenibilitat en la Docència del Dret, compta amb la participació de diversos membres del CIGAP.

L'Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible i els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) ens conviden a replantejar la manera com ensenyem el Dret a les nostres aules. No només cal repensar com l’ensenyem, sinó també què ensenyem: són les institucions jurídiques tradicionals, de tipus civil, mercantil, etc., com la propietat, el contracte i la resta, sostenibles? Com afecta la sostenibilitat els continguts que impartim? El canvi climàtic i la contaminació ambiental en general ens situen en un context de crisi, agreujada per la guerra a Ucraïna. És la nostra docència en si mateixa sostenible? Ho són els nostres programes, els plantejaments docents, els horaris, les nostres institucions educatives? La incorporació de noves tecnologies a la docència, ens encamina cap a la sostenibilitat o més aviat tenen l’efecte contrari? Com incorporem els ODS a la nostra tasca docent? Quines implicacions tenen per a la investigació i com connecta això amb allò que ensenyem? Quin és l’impacte de la sostenibilitat sobre la gestió?