Centre de documentació Europea

La Comissió Europea triplicarà immediatament l'ajuda humanitària per a Gaza, superant els 75 milions

La presidenta Ursula von der Leyen va parlar dissabte amb el secretari general de les Nacions Unides, António Guterres, en el context dels seus contactes en curs amb els dirigents regionals.

Arran d'aquesta trucada, va indicar: «La Comissió augmentarà immediatament la dotació actual d'ajut humanitari previst per a Gaza en 50 milions d'euros. Això elevarà el total a més de 75 milions d'euros. Seguirem cooperant estretament amb les Nacions Unides i les seves agències per garantir que aquest ajut arribi als necessitats a la Franja de Gaza. La Comissió dóna suport al dret d'Israel a defensar-se contra els terroristes de Hamàs, respectant plenament el dret internacional humanitari. Estem treballant intensament per garantir que es presti suport als civils innocents a Gaza en aquest context».

El comissari Lenarčič va declarar: «La Comissió està fent tot el possible per prestar ajuda humanitària a la població civil a la Franja de Gaza. Aquesta triplicació de lajuda humanitària de la UE contribuirà a garantir que els civils de Gaza puguin satisfer les necessitats bàsiques necessàries. És essencial garantir un accés segur i sense restriccions a l'ajuda humanitària».

El comunicat de premsa està disponible aquí https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_23_5001

CP La Comissió Europea triplicarà immediatament lajuda humanitària per a Gaza