David Cebotari s'ha convertit en el primer representant estudiantil d'ACROSS a participar en la Conferència dels Òrgans de Representació Estudiantil de les Aliances Europees (CoA), celebrada a Malta. La trobada ha reunit líders estudiantils d'universitats europees per debatre el futur de la participació i el lideratge dels estudiants en l'educació superior.
La Universitat de Girona (UdG) ha estat representada per primera vegada a la Conferència dels Òrgans de Representació Estudiantil de les Aliances Europees (Conference of the Student Bodies of the Alliances, CoA) a través de David Cebotari, estudiant de la UdG i representant de l'Aliança Universitària Europea ACROSS. La tercera edició de la conferència s'ha celebrat de l'1 al 5 de maig a Malta i ha estat organitzada per la Unió Europea d'Estudiants (European Students' Union, ESU) en col·laboració amb el Consell d'Estudiants de la Universitat de Malta (KSU).
Sota el lema Leading Together: Strengthening Student Communities and Leadership Across Europe, la conferència ha reunit representants estudiantils de diverses aliances universitàries europees amb l'objectiu d'intercanviar bones pràctiques, reforçar la cooperació i debatre sobre el futur de la participació i el lideratge dels estudiants en l'educació superior europea.
Al llarg de les diferents sessions, els participants han pres part en tallers, debats i espais de treball col·laboratiu pensats per fomentar el diàleg entre els representants estudiantils. Aquestes activitats han permès conèixer l'experiència d'aliances més consolidades i identificar solucions compartides als reptes que afronten els estudiants implicats en el desenvolupament i la governança de les aliances universitàries europees.
David Cebotari at ESU Conference in Malta
La participació de David Cebotari representa una fita per a ACROSS, ja que és la primera vegada que l'aliança està representada en aquesta conferència. La seva assistència posa de manifest el compromís de la Universitat de Girona amb la promoció de la participació activa dels estudiants i amb l'enfortiment del seu paper en la construcció del futur de les aliances universitàries europees.
En aquesta edició, inicialment es va acceptar un màxim d'un delegat per cada òrgan de representació estudiantil de les aliances. Posteriorment, es van admetre més representants en funció del nombre d'inscripcions, amb l'objectiu de garantir la participació del màxim nombre possible d'aliances universitàries europees i d'unions nacionals d'estudiants.