Compromís Social > La CIRI aprova l’Estratègia d’Igualtat de Gènere en la Ciència

Igualtat de Gènere

La CIRI aprova l’Estratègia d’Igualtat de Gènere en la Ciència

La Comissió Interdepartamental de Recerca i Innovació (CIRI) va aprovar el passat 17 de gener l’Estratègia d’Igualtat de Gènere en la Ciència (EIGEC) a la qual va participar la Comissió Dones i Ciència.

L'Estratègia d’Igualtat de Gènere en la Ciència (EIGEC), pretén avançar en la igualtat efectiva de dones i homes en tots els agents de recerca, corregint les desigualtats de gènere en les diferents fases de la carrera científica i en les posicions de lideratge. Incorpora mesures per eliminar obstacles i barreres sistèmiques, biaixos implícits i estereotips, així com per prevenir i reparar qualsevol forma de violència masclista.

Els objectius generals d’aquesta estratègia són:

• Avançar en la igualtat efectiva de dones i homes en tots els agents de recerca.
  • Impulsar la transformació de la cultura organitzativa i l’estructura professional de l’àmbit de la recerca.
  • Prevenir i reparar qualsevol forma de violència masclista i altres tipus d’assetjaments per raó de gènere.
  • Desenvolupar i consolidar el model català d’igualtat de gènere en la recerca.

ACCÉS A L'EIGEC