Universitat de Girona

Maialen Beltran representarà la UdG a la final del concurs ‘Presenta la teva tesi en 4 minuts’

El concurs planteja a estudiants de doctorat de qualsevol disciplina científica el repte d’explicar la seva recerca durant un temps màxim de quatre minuts amb un llenguatge senzill i fàcilment comprensible per a un públic no especialitzat.

La doctoranda del programa en Educació Maialen Beltran representarà la Universitat de Girona (UdG) a la final interuniversitària del concurs ‘Presenta la teva tesi en 4 minuts’, impulsat per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) que tindrà lloc a Tarragona el 27 de juny. Beltran ha estat la candidata més ben valorada pel tribunal de la fase prèvia a Girona, organitzada per l’Escola de Doctorat, i que ha tingut lloc el dijous 2 de maig a la Sala de Graus Pep Nadal de Sant Domènec.

L’objectiu del concurs és plantejar a estudiants de doctorat, de qualsevol disciplina científica, el repte d’explicar la seva recerca durant un temps màxim de 4 minuts amb un llenguatge senzill i fàcilment comprensible, per a un públic general.

A la final, Maialen Beltran presentarà la seva tesi Males mares? Les perspectives de les dones amb discapacitat intel·lectual sobre la maternitat, on tracta el dret d’exercir la maternitat de les dones amb discapacitat intel·lectual. A través d’entrevistes a nou dones amb discapacitat intel·lectual que han estat o volen ser mares, Beltran investiga les barreres socials amb les quals es troben; una temàtica transversal i molt silenciada que la doctoranda vol visibilitzar. Com a finalista, la investigadora en formació rebrà un ordinador portàtil com a premi i podrà optar un dels tres guardons de la fase final dotats amb 1.000, 2.000 i 3.000 euros.

El segon premi de la fase prèvia ha estat per la doctoranda Andrea Riberas del programa en  Biologia Molecular, Biomedicina i Salut, per l’exposició de la seva tesi Estimulació intracranial reforçant el feix prosencefàlic medial en un model animal de la malaltia d’Alzheimer: estudi de biomarcadors del tractament i anàlisi funcional en un model in vitro. Per haver aconseguit la segona posició, rebrà una tauleta tàctil. Finalment, la tercera participant millor valorada ha estat Meritxell Valentí, del programa de Ciència i Tecnologia de l’Aigua i que treballa en la tesi titulada Control de la formació de subproductes de desinfecció en aigües potables: combinació de tècniques de caracterització avançades i modelització. El premi per Valentí també consisteix en una tauleta tàctil.

Més participants

Tretze estudiants més de doctorat de la UdG han participat en la fase gironina: Michela Albano, Lyudmyla Andrusenko, Gabriela Adriana Bastida, Núria Ferrer, Irene Gil, Silvia Maria López, Alba Palazón, Manish Prasad, David Ramírez, Marta Reales, Inma Sanchez, Yudi Young i Bianca Zapulla.

El jurat del concurs ha destacat l’alta participació de l’edició d’enguany, que ha batut el rècord de participants. També es remarca que els temes més tractats han estat la sostenibilitat i la salut, especialment la salut mental.