Universitat de Girona > Girona HACKDAY torna a l'EPS de mans de Promotec

Universitat de Girona

Girona HACKDAY torna a l'EPS de mans de Promotec

L'associació Promotec ha organitzat el segon Girona HACKDAY de la temporada 2018-2019 i el primer de l'any, aquest 14 de febrer. El HACKADAY ha aplegat més de 90 estudiants de secundària, batxillerat, cicles i estudiants de la UdG.

Els HACKDAYs són esdeveniments organitzats per l’associació catalana per la PROMOció TECnològica (PROMOTEC) juntament amb l’associació d’estudiants UdGeeks amb l'objectiu de promoure l’esperit de comunitat, fomentar l’ús de noves tecnologies i, en general, donar formació a joves mentre se’ls motiva a resoldre reptes.

Aquesta edició s'ha centrat en la necessitat d'apropar la tecnologia als més joves. Amb la col·laboració amb la Universitat de Girona i el Patronat de la Politècnica de Girona, s'ha animat als participants a formar-se en tecnologia, ja sigui per mitjà de cicles formatius o a través dels estudis d'enginyeria que s'ofereixen a la UdG.

La jornada es va iniciar a les 9 del matí amb la presentació dels diferents projectes proposats per les dues associacions col·laboradores. En aquesta edició, s'ha ofert l’opció de treballar tota una classe com a grup o en grups de quatre persones.

La jornada ha inclòs un lliurament de premis: Premi a millors aspirants a hackers per a la classe de cicle de l'Institut Montilivi, premis a millors aspirants a Enginyeria i millors aspirants a Informàtics per l'institut Lluís Companys de Tordera al matí, i finalment premi al millor aspirant en electrònic per Eloi Saballs. Els guardons són uns trofeus realitzats amb una base impresa en 3D amb plàstic fluorescent i una placa electrònica juntament amb una fotografia impresa instantàniament amb paper fotogràfic autoadhesiu de Polaroid.