UdG Ocupació > El guanyador a Girona de l'Explorer 2021 viatja a Oporto amb la resta d'emprenedors premiats

Orientació professional

Eduard Aymerich: "La sinergia i connexions que es van crear en aquests set dies va ser el millor amb diferència".

Eduard Aymerich va ser el guanyador a Girona de l’Explorer 2021 (1a ed.) amb el projecte "Desaparecido", un software per gestionar la cerca de persones desaparegudes i pensat perquè l’utilitzin els serveis d’emergència. L'Eduard ha pogut participar a l’Explorer Trip, que per motius de covid es va ajornar fins l’estiu del 2022.

Del passat dilluns 25 al diumenge 31 de juliol vaig tenir la gran oportunitat de participar en el viatge Explorer Trip 2022 a Oporto, Portugal.

Començant amb una festa de benvinguda a l'hotel de Madrid, seguit per un recorregut per la ciutat del Banco Santander, una presentació del programa i viatge a la mateixa seu del banc i el viatge amb 4 autobusos pels 200 participants vam arribar a Oporto. Gent tant de tots els racons d'Espanya com d'Amèrica del Sud.

Al matí xerrades de professionals i tarda de treball en grup juntament amb mentors experts en diferents temes van ser les jornades fins divendres. Aquest últim dia es va realitzar exposició dels projectes a la universitat entre tots els participants Europeus (també de fora l'Explorer). Dissabte va ser pels pitch interns únicament per Explorers en grups de 10 projectes. Van sortir un final d'11 candidats.

A la tarda, en una casa amb jardí llogada per la festa final, es va dur a terme el "shark tank" dels finalistes on van presentar amb un jurat d'experts emprenedors i inversors, amb l'atenta mirada de la resta d'explorers. Un cop acabat va començar la festa de comiat on es va anunciar el guanyador. Una última nit a Oporto com a cirereta al pastís del viatge.

Sense cap mena de dubte la sinergia i connexions que es van crear en aquests set dies va ser el millor amb diferència. L'experiència de poder parlar amb molta gent que ha passat (o continua passant) pel difícil camí de l'emprenedoria, amb les seves pujades i baixades emocionals, és una cosa única i necessària. Projectes que, segueixin o no, inclús molt diferent entre ells, acaben sempre pels mateixos problemes. Però sempre amb gent a darrere plena de ganes de canviar les coses per millorar-les. La sort de poder dir que he fet nous amics, crear idees i, fins i tot, començar a pensar nous projectes gràcies al viatge Explorer.