UdG Ocupació > Memòria UdGOcupació - Curs 2020-2021

Borsa de Treball

Memòria UdGOcupació - Curs 2020-2021

L'Oficina Universitat Empresa ha organitzat, un any més, activitats d'orientació, competències i emprenedoria amb l'objectiu de facilitar la inserció al món laboral dels estudiants i graduats universitaris. Aquest curs han participat a les activitats un total de 1.380 persones.

Borsa de treball - JobTeaser

A la plataforma d’ofertes de feina UdG-JobTeaser s’hi han registrat, aquest curs, 1.752 nous usuaris i ja en sumen un total de 6.037. Des que es va estrenar la plataforma, l’abril de 2019, han utilitzat el servei més de 1.000 empreses i s’hi han publicat una suma de 3.041 ofertes de feina. Els perfils més demandats aquest curs han sigut de les àrees d'infermeria, enginyeria, consultoria i medicina.

Orientació professional

Dins el programa d'orientació per a la cerca de feina s'han dut a terme activitats de currículum, carta de presentació, entrevista de feina i LinkedIn, entre d'altres, amb un total de 81 tallers en línia i 2.321 participants. A més de les activitats grupals, s'han realitzat 84 tutories individuals d'orientació.

Dins dels programes d’orientació, per segona vegada s’ha gestionat el programa de Garantia Juvenil (G)Innova, el qual ha comptat amb 24 participants. El programa ha ofert 72 hores de formació, tutories individuals, 5 visites en empreses i 11 activitats socioculturals. El programa ha finalitzat amb un 80% dels joves en situació activa de feina i ha comptat amb la col·laboració de PIMEC i AENTEG.

Escola de Competències

En el programa formatiu de l’Escola de Competències s'han fet 61 càpsules en línia, de les quals 38 han sigut d’emprenedoria i 22 de competències transversals: comunicació, networking, tecnologia, motivació, autoconfiança, negociació, lideratge i creativitat.

Les sessions de l’Escola de Competències han registrat un total de 4.748 assistències i la valoració global dels participants ha sigut de 9 sobre 10.

Emprenedoria

A més de les sessions de l’Escola de Competències, l’Oficina Universitat Empresa gestiona diferents programes de foment de l’emprenedoria amb el suport de la Càtedra de Joves Emprenedors.

Un any més, la UdG ha participat en el programa Explorer, impulsat per Banc Santander i que ha comptat amb la col·laboració de l’Associació Gironina d’Orientació Empresarial (aGOe). Els 35 joves que hi han participat han rebut el suport de mentors especialitzats i, durant 12 setmanes, un ampli programa de formació per ajudar-los a engegar els seus projectes emprenedors. Al final, 19 dels participants han presentat un total de 15 projectes.

Paral·lelament, s’ha gestionat el programa Consolida't... impulsa el teu negoci de suport a la consolidació, l'enfortiment i la reinvenció del treball autònom, el qual ha comptat amb 38 participants. El programa ha ofert 80 hores de formació en línia i s’han realitzat 448 hores d’assessorament individual.

Pràctiques en empreses

Des de la Universitat de Girona s’han gestionat més de 3.000 pràctiques, 500 de les quals han estat extracurriculars, que han permès als estudiants complementar la formació rebuda a les aules i facilitar, així, la inserció al món laboral.

Fòrum per a la inserció i l’emprenedoria ‘Toca treballar!’

L’Oficina Universitat Empresa de la UdG ha organitzat, el 20 de maig, el fòrum “Toca treballar!” per a la inserció laboral i l’emprenedoria. En aquesta jornada de clausura del curs s’hi han realitzat ponències i taules rodones i ha finalitzat amb l’activació de 147 noves ofertes de feina. El fòrum ha comptat amb la participació de més d’un centenar de professionals, estudiants i graduats universitaris.

Alumni UdG

La comunitat Alumni UdG compta actualment amb un registre de 2.080 antics estudiants que segueixen gaudint dels serveis i avantatges que ofereix la Universitat de Girona.

Dins de les activitats exclusives per la comunitat Alumni, aquest curs, per primera vegada, s’ha engegat un programa de Mentoria amb l’objectiu de posar en contacte alumnis que vulguin rebre assessorament, consells i acompanyament en el seu inici professional amb alumnis que ja tenen experiència i trajectòria professional i que tenen un esperit d’ajuda a persones que ho necessiten i que ho demanen.

El programa ha durat 6 mesos i ha comptat amb la participació de 9 parelles de mentors i mentees.