Universitat de Girona > La UdG, 4a universitat de l’Estat en el rànquing THE Impact de desenvolupament sostenible

Universitat de Girona

La Universitat de Girona (UdG) apareix en el top 100 del rànquing THE University Impact Rankings, l’única avaluació global que classifica les universitats d’acord amb la seva implicació en els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides.

La UdG s’ha situat com la 4a universitat de l’Estat en aquesta classificació que utilitza indicadors curosament calibrats per oferir comparacions integrals i equilibrades de tres grans àrees –recerca, divulgació i administració– en aspectes com la salut, l’educació, el gènere, la indústria, les desigualtats o el consum responsable.

Es tracta de la primera edició d'aquest rànquing, que ha avaluat més de 450 universitats de 76 països. En la classificació a escala mundial, la UdG ha quedat en la 94a posició. El rànquing està encapçalat per la University of Auckland (Nova Zelanda), seguida de la McMaster University (Canadà), la University of British Columbia (Canadà) i la University of Manchester (Regne Unit). Encara que no aparegui als primers llocs, Japó és el país més representat a la llista, amb 41 institucions.

Respecte els diferents ODS analitzats, la UdG és la universitat de l'Estat que apareix classificada en més aspectes. Així s’ha situat a nivell estatal:

2a en educació
3a en consum responsable