Universitat de Girona > La UdG rebutja i condemna la repressió del govern espanyol contra el referèndum de Catalunya

Universitat de Girona

Davant les accions que el govern de l’Estat espanyol està duent a terme els darrers dies contra el referèndum de Catalunya d’1 d’octubre, la Universitat de Girona (UdG) vol expressar públicament el rebuig rotund a aquestes accions repressives que han generat una situació insostenible que només pot superar-se per la via democràtica.

La UdG, que s’inspira en els principis bàsics de llibertat i cultura de la pau, tal com recull el preàmbul dels Estatuts, condemna qualsevol forma d’agressió física o moral a les persones, a les cultures o als drets humans i expressa la seva voluntat de fer prevaler la solidaritat i la tolerància per damunt de qualsevol altra consideració.

La comunitat universitària, representada en el Claustre, va donar suport en la sessió extraordinària de 21 de juny, amb un 88% dels vots, a l’adhesió de la institució al Pacte Nacional pel Referèndum.

Així mateix, i per tots aquest motius, la UdG insta la comunitat universitària a que es mobilitzi i que manifesti lliurement el seu desig de democràcia.