Universitat de Girona > La UdG homenatja Eduardo Rojo Torrecilla amb una jornada d’estudi i debat
Anar al contingut (clic a Intro)
UdG Home UdG Home
Tancar

Universitat de Girona

La UdG homenatja Eduardo Rojo Torrecilla amb una jornada d’estudi i debat

El professor i primer degà de la Facultat de Dret ha rebut un homenatge emotiu a la UdG el dijous 9 de novembre amb motiu de la seva jubilació.

La Sala de Graus Francisco Tomás y Valiente de la Facultat de Dret s'ha emplenat aquest dijous dia 9 de novembre per homenatjar el professor Eduardo Rojo Torrecilla, en reconeixement a la seva trajectòria ara que tanca la seva etapa professional.

Des de l'1 de setembre de 2023, Eduardo Rojo és catedràtic de Dret del Treball i de la Seguretat Social jubilat i professor honorari de la Universitat Autònoma de Barcelona. Fou Degà de la Facultat de Dret de la Universitat de Girona des de juny de 1994 fins a març de 2000, i Director del Departament de Dret Privat de la UdG, durant el període juny 2004 - juny 2007. Coordinador dels estudis de la llicenciatura en Ciències del Treball (2002-2004). Director de la Càtedra d'Immigració, Drets i Ciutadania de la UdG des d'octubre de 2001 a desembre de 2007, creada per acord entre el Bisbat de Girona, la UdG i el Síndic de Greuges. És autor i coautor de nombroses publicacions sobre polítiques laborals, d'ocupació i d'immigració. Pretén transmetre les seves reflexions jurídiques i socials a totes les persones interessades a través del seu blog (www.eduardorojotorrecilla.es) i en general de les xarxes socials.

La jornada s'ha pogut seguir en línia pel canal de YouTube de la Facultat de Dret de la UdG i es pot recuperar aquí: https://www.youtube.com/watch?v=ZoAjxWUr6GA.

L'acte ha comptat amb la presència de 15 ponents que han reflexionat a l'entorn de "La universitat, el treball, la immigració i les polítiques d'ocupació com a eixos de l’estada del professor Eduardo Rojo Torrecilla a la Universitat de Girona".

El rector de la Universitat de Girona, Quim Salvi; la directora del Departament de Dret Privat, Tünde Mikes; i el responsable de l’Àrea de Dret del Treball i Seguretat Social i director de la Càtedra d’Immigració, Drets i Ciutadania, Ferran Camas, han participat en la inauguració institucional de la jornada.

Per concloure l'acte, el professor Eduardo Rojo ha fet una conferència de cloenda titulada “Visions obertes sobre la universitat, el treball, la immigració i l’ocupació” i ha recordat el seu mestre, el professor Joan N. García Nieto. Finalment, el degà de la Facultat de Dret, Albert Ruda, ha dedicat unes paraules a l'homenatjat i li ha lliurat una placa commemorativa en reconeixement de la seva trajectòria.

Per a més informació d'aquesta jornada i dels ponents que hi van formar part, es pot accedir a la web de l'esdeveniment (https://esdeveniments.udg.edu/103197/detail/jornada-dhomenatge-al-prof-eduardo-rojo-torrecilla-amb-motiu-de-la-seva-jubilacio.html).