Universitat de Girona > L’aliança Across prepara una proposta per a la innovació i la col·laboració interuniversitària
Anar al contingut (clic a Intro)
UdG Home UdG Home
Tancar

Universitat de Girona

Els membres d'aquesta xarxa europea d'universitats, entre les quals hi ha la UdG, s'han reunit a Chemitz, Alemanya.

Els representants de l'aliança d’universitats europees “European University for Cross-Border Knowledge Sharing – Across” s'han reunit a Chemnitz, Alemanya, a mitjans d'octubre. La Universitat de Girona és membre d’aquesta aliança que en la darrera convocatòria de la European University Initiative va obtenir el Segell d’Excel·lència (Seal of Excellence) per part de la Comissió Europea. Across fa una aposta ambiciosa per a la innovació i la col·laboració interuniversitària en recerca, educació, transferència i mobilitat.

Com a part de l'aliança Across, la Universitat de Girona, juntament amb les altres nou universitats membres ubicades en deu regions frontereres europees, pretén desenvolupar una àrea d'educació superior única donant visibilitat als reptes propis d’aquestes regions, així com contribuint a la innovació i resolució d’aquests reptes. Les idees desenvolupades des de l’aliança Across aportaran solucions transferibles i/o adaptables a altres àrees comparables de la Unió Europea, arribant a tenir un impacte en les més de 200 milions d'europeus que viuen en zones transfrontereres.

Durant tres dies els representants del Comitè Executiu de l’aliança Across van avançar significativament en l’estratègia Across tocant àmbits clau com docència, recerca i transferència. El Comitè Executiu també va aprofitar per fer una valoració sobre les activitats dutes en el marc de l’aliança, com per exemple els cursos de curta durada “Seasonal Schools” que ara passaran a ser una activitat consolidada de trobada entre investigadors i estudiants de les universitats membres.

La Universitat de Girona ha participat en tres d’aquestes formacions de curta durada i n’ha liderat una gràcies a la iniciativa dels professors Carlos Gonzalvo Salas i Maria Julia Capomaggi  que han organitzat, conjuntament amb la Technological University of Chemnitz (TUC) la “Seasonal School on Renewable borders: The energy landscape in the European Borderlands”.