Universitat de Girona > La setena ONCOSWIM dona 51.863 € a Targetslab per investigar sobre el càncer de mama Triple Negatiu

Universitat de Girona

La recerca contra el càncer de mama Triple Negatiu rep, un cop més, el suport de la travessa solidària, en una edició que ha aconseguit més de 74.000 euros de la solidaritat dels nedadors.

Els 51.863 euros que rep el grup de recerca Targetslab de la UdG són el 70 % del total dels diners que la setena Oncoswim ha aconseguit. El 30 % restant s'empraran des d'Oncolliga de Girona per a donar suport i ajudar a pacients i familiars afectats pel càncer de mama Triple Negatiu.

Targetslab podrà continuar impulsant el seu projecte de recerca contra el càncer de mama Triple Negatiu gràcies a les donacions aconseguides en la setena ONCOSWIM. Aquest cop, amb la recaptació més alta de la història de la cursa, l'Oncolliga Girona i Radikalswim han aconseguit engrescar un centenar de  nedadors i nedadores repartits en 24 equips que han nedat 30 km en aigües obertes, de l’Estartit a Calella de Palafrugell. A més a més unes 160 persones, segons l'organització, han nedat la Milla Solidària, una travessa de 1'6 km que porta els participants a nedar des de la platja de Llafranc fins a la de Port Bo.

Les inscripcions dels participants de la nedada fan possible que, any rere any, un equip de recerca multidisciplinari de la Universitat de Girona, Targetslab, format per investigadors de disciplines molt diferents i complementàries puguin treballar col.laborativament amb els oncòlegs de l'Hospital Josep Trueta i de l’Institut Català d’Oncologia – ICO de Girona.

Aquest dissabte la investigadora responsable de Targetslab-oncologia, Teresa Puig, juntament amb l'oncòloga i investigadroa de l'equip, Ariadna Roqué, han recollit el xec dels diners recaptats per la nedada.