Universitat de Girona > Els rectors i les rectores de la Xarxa Vives analitzen l’aplicació de la nova llei d’universitats

Universitat de Girona

El Centre Cultural la Nau de la Universitat de València acull una sessió de debat estratègic del Consell General de la Xarxa Vives. El ministre d’Universitats, Joan Subirats, ha explicat com s’aplicarà la Llei orgànica del sistema universitari (LOSU) en els pròxims mesos.

Els rectors i les rectores de la Xarxa Vives d’Universitats han dut a terme, el 3 de març, una sessió de debat estratègic al voltant de la nova Llei orgànica del sistema universitari (LOSU), aprovada al Senat la darrera setmana i que encara la recta final d’aprovació definitiva al Congrés dels Diputats. La trobada, que s’ha celebrat al Centre Cultural la Nau de la Universitat de València, ha comptat amb la participació del ministre d’Universitats del govern espanyol, Joan Subirats, qui ha compartit reflexions sobre la necessitat de modificar l’actual legislació i d’avançar cap a un model universitari més modern, accessible i homologat a l’entorn europeu.

La sessió s’ha celebrat amb motiu de la reunió ordinària del Consell General de la Xarxa Vives, òrgan superior de decisió i de definició estratègica de la institució i que aplega els 22 rectors i rectores de les universitats membres. Aprofitant l’avinentesa, els rectors i rectors van convidar el ministre Subirats per reflexionar al voltant de la LOSU i dels reptes de la universitat del futur. La reunió s’ha centrat en quatre aspectes clau de la llei: la situació del professorat, la governança universitària, el finançament de l’educació superior i la promoció de la llengua pròpia en l’àmbit acadèmic. El debat al voltant d’aquests quatre eixos ha estat conduït per la presidenta de la Xarxa Vives d’Universitats i rectora de la Universitat de València, Mavi Mestre.