Universitat de Girona > Una delegació de la ciutat de Reggio Emilia visita la UdG

Universitat de Girona

Una delegació de la ciutat de Reggio Emilia visita la UdG

La visita s'emmarca en el 40è aniversari de l'agermanament entre les ciutats de Girona i Reggio Emilia.

Els dies 29 i 30 de març, una delegació político-tècnica de la ciutat de Reggio Emilia, encapçalada per l'alcalde, Luca Vecchi, i de diversos membres de l’Ajuntament de Girona, ha visitat la Universitat per explorar futures col·laboracions.

Entre els membres de la delegació italiana hi ha el professor Alessandro Capra, delegat de Relacions Internacionals de la Universitat de Mòdena i Reggio Emilia, i dos representants de Reggio Children (la Fundació que dirigeix i promou la metodologia d’aprenentatge Reggio Emilia). Per part de la UdG, hi participen el vicerector de Projectes Estratègics i Internacionalització, Josep Calbó; la cap de l’Oficina Internacional, Laura Ripoll, i les professores Marta Peracaula i la Judit Onsés, de l’Institut de Recerca Educativa.

Durant la trobada, s’han presentat cadascuna de les entitats presents, amb l’ànim de trobar punts de possibles col·laboracions futures. En particular, la Universitat de Girona ja té acords per a la mobilitat d’estudiants i professors amb la Universitat de Mòdena i Reggio Emilia, i s'està treballant per estendre’ls a altres facultats. Així mateix, s’ha plantejat la cooperació en l’àmbit de les pràctiques en entorns laborals internacionals i en la metodologia de treball de la tercera i quarta missió de les universitats. La mateixa delegació ha visitat el Parc Científic i Tecnològic de la UdG i l’Institut de Ciències de l’Educació Josep Pallach.