Universitat de Girona > Innovacc premia dos estudiants de la UdG pels treballs de final de grau i màster

Universitat de Girona

Josep Marcó Marsal, estudiant del grau en Innovació i Seguretat Alimentària (GINSA), i Maria Viella, estudiant del màster en Biotecnologia Alimentària, tots dos estudis de l’Escola Politècnica Superior de la UdG, són els guardonats pel clúster de la carn i la proteïna INNOVACC.

La sisena edició del Premi INNOVACC, el clúster català de la carn i la proteïna alternativa, va guardonar el passat 19 de desembre durant l’Assemblea General de socis a Santa Coloma de Farners, Josep Marcó Marsal, estudiant del Grau en Innovació i Seguretat Alimentària de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona (UdG). Josep Marcó Marsal va ser premiat a la categoria Batxillerat/FP/Universitat pel treball de final de grau amb el títol "Estandardització de la producció d’embotits picats curats mitjançant un analitzador per Raig X". L’alumne va rebre 3.500 euros de premi.

L'accèssit en aquesta categoria va ser per Maria Viella, estudiant del Màster en Biotecnologia Alimentària i anteriorment del Grau en Enginyeria Agroalimentària de l’EPS, pel seu treball de final de màster titulat "Capacitat bioprotectora de Lactobacillus sakei CTC494 front Listeria onocytogenes" i realitzat a l’IRTA de Monells.

Laia Bosch Fernández, estudiant de l’Institut La Garrotxa, amb el seu Treball de Recerca "Can Bosch, el d’abans és el d’ara" va estar també nominada pel premi INNOVACC.

A la categoria de Promoció de la cultura de la carn, el guanyador va ser l’empresa Caula Aliments, SL amb el projecte presentat per Eduard Caula Triadú, conseller i secretari de la societat amb el projecte titulat “Desenvolupament i promoció dels embotits curats als mercats islàmics”.

La composició del Jurat del Premi va ser:

1. Anna Carabús (IRTA, secretària d’INNOVACC), directora del jurat
2. Esteve Espuña (Esteban Espuña SA, president d’INNOVACC)
3. Narcís Cañigueral (Embutidos Monter SAU, tresorer d’INNOVACC)
4. Ignasi Pons (FECIC, vocal d’INNOVACC)
5. Llorenç Freixanet (Metalquimia, membre del Consell Assessor d’INNOVACC)
6. Jaume Sió (DACC)
7. Joan Martí (ACCIÓ)
8. Jacint Arnau (ex-secretari d’INNOVACC)
9. Narcís Grèbol (ex-secretari d’INNOVACC)