Universitat de Girona > El programa d’ajuts d’emergència per a estudiants rep el suport de la Fundació “la Caixa”

Universitat de Girona

La UdG i la Fundació “la Caixa”, han formalitzat un acord per tal de contribuir al desenvolupament del programa d’ajuts d’emergència per a estudiants de la institució universitària.

Amb una aportació de 10.000 euros, Fundació “la Caixa”, a través de CaixaBank, en el marc dels valors fundacionals de la institució, contribuirà al programa d’ajuts de la UdG en l’àmbit dels ajuts d’emergència que compta amb una dotació total de 30.000 euros.

El rector de la UdG, Quim Salvi, acompanyat de la presidenta del Consell Social, Assumpció Vila i la vicerectora de Compromís Social, Sílvia Llach, ha signat el conveni de col·laboració amb Joaquim Macià, director d’institucions a la direcció territorial Catalunya de CaixaBank, a la seu del Rectorat de la UdG. Per al rector, Quim Salvi, el conveni és “entre dues entitats compromeses amb la societat i els seus col·lectius més vulnerables” que es posen d’acord per impulsar un programa d’ajuts “conjunts i compartits”.

Ajuts d’emergència

Des de l’any 2015, la UdG convoca, per als estudiants, els anomenats ajuts d'emergència amb l’objectiu de contribuir d’alguna manera a pal·liar els efectes devastadors de la crisi econòmica, de la pandèmia o necessitats sobrevingudes.

Els estudiants de la UdG amb dificultats econòmiques poden sol·licitar diverses beques com ara la Beca de caràcter General del Ministeri d'Educació i Formació Professional, la Beca Equitat (AGAUR) i les Beques Salari de la UdG. Totes aquestes beques i ajuts contribueixen a millorar algunes situacions difícils, però no totes. Per això, la UdG manté una política d’ajuts per a estudiants que es trobin en una situació de greus dificultats econòmiques sobrevingudes i no hagin pogut gaudir d’altres ajuts.

La dotació pressupostària d'aquesta convocatòria és de 30.000 euros, 10.000 dels quals són aportats per Fundació “la Caixa”, a través de CaixaBank, en virtut d’aquest conveni. L'ajut d’emergència pot cobrir una part del preu de la matrícula o bé el desplaçament dels estudiants. En el cas de la matrícula, l'ajut pot cobrir fins a 2.000 euros; en el cas del desplaçament, fins a 800 euros. Des de 2015, més de 150 estudiants s’han beneficiat d’aquest programa d’ajuts, que cada any reben aproximadament una vintena de persones amb necessitats econòmiques per motius diversos.