Universitat de Girona > El Claustre de la Universitat de Girona aprova l'informe anual del rector Quim Salvi

Universitat de Girona

El primer informe anual del rector des que va ser reelegit el desembre de 2021 ha estat aprovat amb el suport de 57 dels 80 vots emesos. La presidenta del Consell Social, Assumpció Vila, i la Síndica de la UdG, Montserrat Palma, també han presentat els informes relatius a la seva gestió.

Aquest matí ha tingut lloc, a l'Escola Politècnica Superior, la sessió ordinària del Claustre Universitari de la Universitat de Girona (UdG), en què el rector ha exposat el seu informe anual i ha ressenyat les accions de govern realitzades durant el 2022. L’informe del rector ha rebut el suport del 71.25% dels vots emesos.

Aquest és el primer informe que el rector sotmet al Claustre des de la seva reelecció al càrrec i correspon al primer any del seu segon mandat. Quim Salvi s’ha adreçat al Claustre -compost per 186 membres-  per retre comptes de l’acció de govern anual, i ho fa “perquè ho preveu la normativa” i perquè fent balanç de l’any 2022 “s’obre una oportunitat de diàleg entre el govern i els claustrals” per valorar la gestió, tant en la seva visió general com en els seus aspectes particulars.

El Claustre Universitari, òrgan màxim de representació de la comunitat universitària, debat les línies generals d'actuació de la Universitat i aprova l'informe anual del rector o la rectora. És precisament aquest informe anual el que ha estat aprovat avui amb 57 vots a favor, 11 en contra i 12 abstencions.

Pel que fa a l’informe, Quim Salvi ha exposat, en primer lloc, les principals accions que s'han portat a terme seguint el pla de govern en els àmbits d’innovació, de les persones i de l'impacte de la UdG, un total de 136 iniciatives. Així mateix, tal com preveuen els Estatuts de la Universitat, l'informe del rector ha anat acompanyat d'un resum de l'activitat docent i de recerca i de les línies generals del pressupost, la programació pluriennal i la memòria econòmica.

Salvi ha explicat que, juntament amb el seu equip, “inicia el segon any de mandat amb un suport important de la comunitat universitària” la qual cosa, ha precisat, “li dona força per continuar treballant pel bé de la institució”. Conscient de la complexitat social actual, el rector ha matisat que “manté intacte l’entusiasme”.

En aquesta sessió, també han presentat informe la presidenta del Consell Social, Assumpció Vila, i la Síndica, Montserrat Palma.

Aquest és el primer informe que el rector sotmet a aprovació del Claustre després que fos reelegit el 26 de novembre de 2021 en què va rebre el 63,58 % dels vots ponderats d’unes eleccions amb una participació del 12,5%.

Quim Salvi, catedràtic d’arquitectura i tecnologia de computadors, és el cinquè rector de la UdG, després de Josep M. Nadal (1992-2002), Joan Batlle (2002-2005), Anna M. Geli (2005-2013) i Sergi Bonet (2013-2017). Llicenciat en Informàtica per la Universitat Politècnica de Catalunya i Doctor en Enginyeria Industrial -Premi Extraordinari d’Enginyeria- per la Universitat de Girona, el catedràtic Quim Salvi és investigador del grup de recerca en Visió per Computador i Robòtica. Així mateix, és investigador principal de diversos projectes de recerca competitius i de transferència de tecnologia a nivell nacional i europeu en visió per computador i robòtica submarina.