Universitat de Girona > Josep Amat i Girbau serà investit doctor honoris causa de la UdG

Universitat de Girona

Josep Amat i Girbau serà investit doctor honoris causa de la UdG

La solemne sessió acadèmica d’investidura, que presidirà el rector Quim Salvi, tindrà lloc a l’Aula Magna Modest Prats el 15 de desembre, a les 12 del migdia. Josep Amat i Girbau és considerat un dels científics més destacats del panorama català i espanyol en l'àmbit de la robòtica orientada a la millora de la qualitat de vida de les persones.

-

El 15  de desembre a les 12h en directe des del canal institucional de YouTube a través del següent enllaç: https://youtu.be/2sKTzFEZz5g

-

Per acord del Consell de Govern de 28 de juliol, a proposta del departament d’Arquitectura i Tecnologia de Computadors, la Universitat de Girona (UdG) concedeix el títol de doctor honoris causa a l’expert en robòtica Josep Amat i Girbau. L’acte acadèmic d’investidura, que presidirà el rector Quim Salvi, tindrà lloc el dia 15 de desembre a l’Aula Magna Modest Prats, l’església de Sant Domènec, i comptarà amb el professor emèrit Joan Batlle que, com a padrí del doctorand, glossarà l’elogi dels mèrits del científic.

L’expert en robòtica Josep Amat i Girbau (Barcelona, 1940) és considerat un dels científics més destacats del panorama català i espanyol en l'àmbit de la robòtica orientada a la millora la qualitat de vida de les persones.

Si bé la seva activitat científica queda ben referenciada amb els centenars de contribucions en congressos, revistes d’impacte, direcció de tesis doctorals o participació en comitès científics, cal destacar, entre els projectes de recerca que ha liderat, el control d’un computador amb la mirada, el control robotitzat de la càmera en cirurgia laparoscòpica, noves tècniques de cirurgia de la ròtula de l’húmer, el sistema de validació d’ocupació en vies VAO o el sistema robòtic d’ajut per cirurgia prenatal, per mencionar-ne alguns.

Segons la proposta de concessió del doctorat honoris causa avalada pel departament, el que més cal destacar d’Amat és “la seva manera de veure el mon i com s'ha avançat als temps amb projectes innovadors que, amb el pas dels anys, s'han demostrat fonamentals i necessaris per la societat”.

Els doctors i doctores honoris causa són un referent clau en qualsevol Universitat, i per aquest motiu la Universitat de Girona ha anat impulsant aquests reconeixements com un instrument de projecció de la universitat en el marc del context universitari català i internacional i de reconeixement a la trajectòria de recerca, acadèmica i cultural de les persones candidates proposades.

La distinció del doctorat honoris causa s’atorga a personalitats rellevants de l’àmbit acadèmic, científic, cultural i social que hagin mantingut un lligam amb la Universitat de Girona i que hagin excel·lit en la seva tasca per tal d’integrar-les al Claustre de la UdG.