Universitat de Girona > L'aliança Across prepara a Brussel·les la nova convocatòria de la European University Initiative

Universitat de Girona

Les universitats de l’aliança Across treballen plegades des de fa uns anys per incrementar la col·laboració entre les universitats membres i fer front als reptes d’universitats petites i mitjanes en regions transfrontereres. Els rectors de les universitats implicades s'han reunit amb el delegat del Govern de la Generalitat davant la Unió Europea, Ignasi Centelles Santana.

L’aliança d’universitats Across es troba a Brussel·les a la seu de la Delegació del Govern davant la Unió Europea per preparar la proposta per la convocatòria de la European University Initiative del 2023. El delegat del Govern davant la Unió Europea, Ignasi Centelles Santana, ha rebut aquest dijous els representants de l’aliança Across i s’ha reunit amb els rectors de les Universitats de Girona i Lleida per conèixer més a fons el projecte i donar-los suport.

Les universitats de l’aliança Across treballen plegades des de fa uns anys per incrementar la col·laboració entre les universitats membres i fer front als reptes d’universitats petites i mitjanes en regions transfrontereres. La xarxa està formada per dues universitats catalanes, la Universitat de Girona i la Universitat de Lleida, així com per les següents universitats:

• Technische Universität Chemnitz (Alemanya), universitat coordinadora
  • University of Ruse (Bulgària)
  • University of Craiova (Romania)
  • Universitat de Perpinyà Via Domícia (França)
  • Bialystok University of Technology (Polònia)
  • Rezekne Academy of Technologies (Letònia)
  • University of Nova Gorica (Eslovènia)
  • Università degli Studi di Udine (Itàlia)

El programa "Universitats Europees" de la Comissió Europea té com a objectius crear aliances d’universitats que tinguin una estratègia integrada per a la docència, amb un vincle estret amb la recerca i la innovació social; que actuïn com un sol campus interuniversitari que ofereixi als estudiants la possibilitat de fer mobilitats en tots els nivells d'estudis així com també al PAS i al PDI; i que es generin equips europeus de creació de coneixement que abordin junts reptes socials des d'un enfocament multidisciplinari.