Universitat de Girona > La UdG i l’Hospital de Figueres volen obrir una unitat docent universitària al centre sanitari

Universitat de Girona

La Universitat de Girona (UdG) i la Fundació Salut Empordà (FSE) acorden començar a treballar en la creació d’una unitat docent universitària que es podria ser una realitat, previsiblement, el curs vinent i que afavorirà acostar els estudis de Grau en Infermeria, que actualment imparteix la Facultat d’Infermeria, a la ciutat de Figueres.

Fins ara, només l’Hospital Universitari de Girona Dr. Josep Trueta disposa d’una unitat d’aquestes característiques. Amb aquesta iniciativa podria ampliar-se més enllà de la ciutat de Girona, amb una nova unitat a Figueres, amb l’objectiu d’enfortir la col·laboració docent amb el territori i establir noves sinergies entre la UdG i la Fundació Salut Empordà.

L’acord, fruit d’una trobada entre els representants de les institucions implicades, comptarà amb una primera etapa de desplegament focalitzada en els estudis d’Infermeria,  però amb la intenció d’anar-hi sumant, en la mesura que sigui possible, altres estudis de l’àmbit de la salut que imparteix la Universitat de Girona.

A partir de l’estudi preliminar que ha fet la Facultat d’Infermeria, que determina que actualment hi ha una quarantena d’estudiants procedents de l’Alt Empordà que cursen aquest Grau, es començarà a avaluar l’extensió docent cap a aquesta comarca, pel que fa a la formació de pràcticum, simulació clínica i ABP orientada, principalment, a estudiants dels darrers cursos de la titulació. També s’estudiarà la possibilitat que, en la docència, pugui participar-hi professorat associat assistencial procedent dels centres de la Fundació Salut Empordà.

Aquesta iniciativa s’emmarca en l’increment del nombre de places d’Infermeria que el Govern ha aprovat per aquest curs 2022-2023, que ha permès que 60 nous estudiants poguessin entrar al Grau i contribuir així a pal·liar el dèficit de professionals existent al territori.

El rector de la UdG, Quim Salvi, ha manifestat que “la missió de la Universitat és estar amatent i donar resposta a les necessitats socials” i ha posat èmfasi en “la manca de professionals de la salut que la pandèmia ha evidenciat”.

L'alcaldessa de Figueres, Agnès Lladó, ha explicat que "aquest acord amb la Universitat de Girona és una molt bona notícia per a la ciutat de Figueres ja que augmenta la formació i l'acosta als estudiants de la nostra ciutat i de la comarca. L'aposta per l'oferta formativa a la ciutat és primordial per fer de Figueres una ciutat referent".

Pel director-gerent de la Fundació Salut Empordà (entitat gestora de l’Hospital de Figueres), Martí Masferrer, “aquest acord suposa el reconeixement a la trajectòria de l’Hospital i a la seva vocació assistencial, docent i d’investigació. Confirma, un cop més, la capacitat de dinamització que té l’àmbit de la salut per a l’Alt Emporda”.