Universitat de Girona > L’Escola de Doctorat inaugura el curs acadèmic amb una mirada a les energies renovables

Universitat de Girona

En el marc de l’any de la sostenibilitat que impulsa enguany la UdG, la lliçó inaugural de l’Escola de Doctorat, "Energia verda: del laboratori al mercat", ha anat a càrrec de Joan Ramon Morante, director de l’Institut de Recerca en Energia de Catalunya (IREC) i catedràtic de Física de la Universitat de Barcelona (UB).

L’Escola Politècnica Superior ha estat, el de 3 de novembre, l’escenari de l’acte d’inauguració de curs de l'Escola de Doctorat en què ha participat Quim Salvi, rector de la UdG, Assumpció Vila, presidenta del Consell Social de la UdG, i Gerardo Boto, director de l’Escola. En el decurs de l’acte, s’ha fet entrega dels diplomes acreditatius als nous doctors de la Universitat de Girona del curs 2021-22 i dels premis extraordinaris de doctorat de la Universitat de Girona 2021.

Joan Ramon Morante ha apuntat que és imprescindible aprofitar totes les fonts d’energia renovables possibles -geotèrmia, hidràulica, eòlica terrestre, eòlica marina, i fotovoltaica- per tal d’aconseguir la descarbonització que, segons ell, ha de ser l’objectiu per al canvi climàtic. Per a això, ha reblat, “urgeix un canvi d’hàbits en el model energètic, que no es depengui dels fòssils, i que ens porta a una nova geopolítica marcada per les renovables”.

El rector Quim Salvi ha clos la jornada recordant que aquest any la UdG el dedica precisament a la sostenibilitat ambiental, el tema de la lliçó inaugural de l'acte de l'Escolat de Doctorat i ha anunciat el Pla d'Emergència Energètica que es desplegarà properament a la Universitat de Girona.

Per la seva banda, Gerardo Boto, director de l’Escola de Doctorat, ha aprofitat la seva intervenció per presentar els nous membres de l'equip de direcció de l'Escola: Joaquim Meléndez, Lídia Feliu i Teresa Cabruja com a responsable de Gènere i Diversitat de l'Escola, i ha fet un balanç de les activitats desenvolupades al llarg del curs: #Hilotesis, presentació de la Tesi en 4 minuts, les Jornades Predoctorals i els cursos de formació de doctorands, entre les més destacades.

Es pot accedir a la gravació de l’acte, que s’ha emès en directe, a través d'aquest enllaç: https://www.youtube.com/watch?v=LuiTUV2CUWM