Universitat de Girona > La UdG reuneix els equips de gerència i càrrecs directius de les universitats de l’Estat

Universitat de Girona

Del 26 al 28 d’octubre tenen lloc a la Universitat de Girona (UdG) les XXXVII Jornades de Gerència Universitària, una cita anual de la Comissió sectorial de gerències de la Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles (CRUE).

Des d’ahir i fins demà divendres, unes 200 persones dels equips de gerència i càrrecs directius de les universitats de l’Estat es reuneixen a la Universitat de Girona en el marc de les XXXVII Jornades de Gerència Universitària, una Comissió sectorial de la CRUE, per debatre aspectes comuns en la gestió de les institucions d’educació superior.

Per mitjà de sessions plenàries i de tallers i taules rodones, durant aquests tres dies, es tracten qüestions rellevants per a la gestió de les institucions universitàries com ara la transformació digital a les universitats, la Llei de la ciència, les estratègies de desenvolupament organitzatiu, la responsabilitat social i el compromís comunitari.

La primera part de les jornades, la sessió inaugural, s’ha desenvolupat el  26 d’octubre a l’edifici de Sant Domènec del Campus Barri Vell de la UdG, i ha comptat amb la participació de Joan Subirats, ministre d’Universitats; Marta Madrenas, alcaldessa de l’Ajuntament de Girona; Quim Salvi, rector de la UdG; Julio Abalde, rector de la Universidade da Coruña i president de la CRUE; Josep M. Gómez Pallarès, gerent e la UdG, i Alberto Gil, gerent de la Universidad de Zaragoza.

El ministre Joan Subirats, amb una intervenció en línia, ha informat de les iniciatives i projectes legislatius del Ministeri que encapçala com la Ley de Universidades, el decret de convalidacions o les mesures relacionades amb la contingència energètica, el 5G o la intel·ligència artificial.

Per la seva banda, Quim Salvi, rector de la UdG, ha agraït a la CRUE la oportunitat de projectar una mirada estratègica a mig i llarg termini a través de les Jornades. Així mateix, ha assenyalat la necessitat que les incerteses econòmiques no afectin l’actiu intel·lectual i el talent de les universitats. Finalment, ha animat els assistents a aprofitar el temps en positiu per fer créixer una “universitat de valors, més justa i més lliure”.

La sessió inaugural ha comptat amb dues conferències: Els reptes de l’educació superior, a càrrec de Xavier Marcet, i Agència Estatal d’Investigació: novetats i futures Convocatòries, a càrrec de Domènec Espriu.

Avui i demà les sessions de treball i els tallers es desenvolupen a l’Auditori Palau de Congressos de Girona.

Més informació a la web de les Jornades.