Universitat de Girona > Un congrés a la UdG connectarà la ciència política amb els reptes actuals

Universitat de Girona

Un congrés a la UdG connectarà la ciència política amb els reptes actuals

El Congrés Espanyol de Ciència Política i de l’Administració aplegarà 500 professionals, que compartiran resultats d’estudis científics i reflexionaran sobre temàtiques properes i globals. El ministre d’Universitats i la Consellera d’Igualtat i Feminismes inauguraran el congrés aquest dimecres, a la Facultat de Lletres de la UdG.

Els dies 7, 8 i 9 de setembre tindrà lloc a Girona el XVI Congrés Espanyol de Ciència Política i de l'Administració sota el títol “La ciència política davant els nous reptes globals”. Hi participaran 500 professionals, entre acadèmics i experts de diferents disciplines. A iniciativa de l'Àrea de Ciència Política, la Universitat de Girona (UdG) acollirà el congrés bianual organitzat per l'Associació Espanyola de Ciència Política i de l'Administració (AECPA) a la Facultat de Lletres.

En el marc de la trobada, 58 grups de treball repartits en nou àrees de treball connectaran la ciència política amb els debats actuals. Es presentaran llibres i informes, hi haurà tallers i sis taules rodones.

La jornada inaugural comptarà amb la presència del ministre d'Universitats, Joan Subirats; la consellera d'Igualtat i Feminismes de la Generalitat de Catalunya, Tània Verge –tots dos són, també, catedràtics de reconegut prestigi en l'àmbit de la ciència política–; l'alcaldessa de Girona, Marta Madrenas; el rector de la Universitat de Girona, Quim Salvi; i la presidenta de l'AECPA, Arantxa Elizondo. Després dels parlaments institucionals, el professor Dieter Nohlen pronunciarà la conferència inaugural. La conferència de cloenda serà a càrrec del catedràtic emèrit Josep Maria Vallès, pioner de la disciplina a Catalunya i l'Estat.

Aquest matí ha tingut lloc una roda de premsa de presentació del congrés amb la participació del vicerector de Comunicació de la UdG, Salvador Martí; la presidenta de l'Associació Espanyola de Ciència Política i de l'Administració, Arantxa Elizondo; i la presidenta del Comitè Organitzador, Gemma Ubasart. Martí ha destacat que aquesta trobada “suposa la consolidació dels estudis de Ciència Política i de l’Administració a la UdG, els quals compten amb un personal docent i investigador excel·lent”.

Arantxa Elizondo –que ha intervingut en directe des d’Euskadi– ha apuntat que “la ciència política és una disciplina que s’ha consolidat dins i fora la universitat i, aquest fet, es veu reflectit en el congrés”. En el marc del mateix, tindran lloc més de 500 comunicacions amb resultats d’estudis científics. En aquest sentit, la presidenta de l’AECPA ha considerat que el congrés pot contribuir “al progrés de la ciència política i a la millora de la societat” perquè es reflexionarà, “des de perspectives constructives”, a l’entorn de temàtiques com l’impacte de la COVID-19, els reptes polítics de la democràcia actual o la governança, entre d’altres.

Finalment, la presidenta del Comitè Organitzador ha posat en valor aquesta diversitat de temes tant propers com globals. Ubasart ha subratllat que el congrés no només està obert a professionals sinó que també dona cabuda al públic en general perquè considera que els continguts que s’hi tractaran “poden ser d’interès de tota la ciutadania”.