Universitat de Girona > Rosa Congost (CRHR-UdG) és guardonada amb la medalla Narcís Monturiol

Universitat de Girona

Rosa Congost (CRHR-UdG) és guardonada amb la medalla Narcís Monturiol

Aquesta distinció reconeix el mèrit científic i tecnològic de persones i entitats que han contribuït al desenvolupament de la ciència i la tecnologia a Catalunya.

La catedràtica d'història econòmica i coordinadora del Centre de Recerca d’Història Rural (CRHR) de la Universitat de Girona (UdG), Rosa Congost, rebrà la medalla Narcís Monturiol per part del Govern de la Generalitat de Catalunya.

El Govern ha aprovat enguany la concessió de la Medalla Narcís Monturiol al mèrit científic i tecnològic a deu investigadors i investigadores del sistema català del coneixement mentre que la institució guardonada amb la placa Narcís Monturiol ha estat el Vall d’Hebron Research Institute. Aquests guardons, instituïts per la Generalitat l’any 1982, volen distingir les persones i entitats que han contribuït de manera destacada al desenvolupament de la ciència i la tecnologia a Catalunya.

Rosa Congost és la investigadora principal del Grup d’Història de les Societats Rurals, i coordinadora del Centre de Recerca d’Història Rural, secció de l‘Institut de Recerca Històrica de la UdG, on hi ha dirigit nombrosos projectes. Congost va ser secretària de la Sociedad Histórica de Estudios Agrarios (SEHA) (2002-2009), vicepresidenta de l'European Rural History Organization (EURHO) (2010-2015) i, finalment, presidenta de la mateixa organització (2015-2017).