Universitat de Girona > La UdG, implicada en el desenvolupament del seu entorn immediat

Universitat de Girona

La UdG, implicada en el desenvolupament del seu entorn immediat

El 16 de maig se signen a la Diputació de Girona cinc convenis de col·laboració per a l’execució dels projectes d’especialització i competitivitat territorial (PECT) amb una despesa de més de 13M d’euros. El FEDER n’aporta la meitat, 6,5 M d’euros, i la Diputació de Girona ajuda a les entitats amb un 25% (uns 2,9 M d’euros).

Els cinc PECT signats abracen els àmbits de la innovació, el turisme, l’aigua, la salut i cultura, i, la Universitat de Girona participa en quatre dels projectes.

Amb la formalització d’aquets convenis es culmina l’etapa de preparació i presentació dels PECT, iniciada l’abril del 2016 amb la convocatòria del departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge i, també, la convocatòria que la Diputació de Girona va fer als ajuntaments, consells comarcals i entitats del territori.

En l’acte de signatura hi assisteixen el president de la Diputació de Girona, Pere Vila; la diputada de Programes Europeus de la Diputació de Girona; així com els diferents representants de les institucions amb projectes d’especialització i competitivitat territorial: Marta Madrenas, alcaldessa de Girona; Joaquim Salvi, rector de la UdG; Josep M. Corominas, president de Dipsalut; Jordi Xargay, president CC del Pla de l’Estany; Salvador Balliu, president Consell comarcal de La Selva; Ramon Moliner, president CC de la Cerdanya; Domènec Espadalé, president de la Cambra de Comerç de Girona; Albert Gómez, president del Consorci Vies Verdes de Girona; Martí Masferrer, director-gerent de la Fundació Salut Empordà; Josep M. Monfort, president de la Fundació Mas Badia; Miquel Ventura, president de la Fundació Privada Mar; Josep M. Rufí, president de la Junta Central d’usuaris d’Aigües del Baix Ter; Lluis Sais, president Comunitat Intermunicipal d’Aigües del Daró-Ter; Dolça Vilallonga, presidenta Associació gironina de teatre; Eduard Bosch, president Fundació Privada Escola de Gestió; Jordi Planagumà, secretari Fundació Privada Casa de la Música de les comarques gironines.

Els cinc PECT signats són dels àmbits de la innovació, el turisme, aigua, la salut i cultura, i la Universitat de Girona participa en quatre d’aquests:

• Innovació. Girona, ecosistema innovador. 2.482.976,84 euros. Diputació, Universitat de Girona, Ajuntament de Figueres i Consell comarcal de La Selva.

Aquest projecte proposa organitzar la demarcació de Girona com un veritable sistema territorial d’innovació, operatiu i coordinat, millorar la competitivitat i treballar la transferència de coneixement des de la universitat a les empreses.

• Turisme. Costa Brava Pirineu de Girona: natura, cultura i intel·ligència en xarxa. 1.436.722,72 euros. Diputació, Consell Comarcal de l'Alt Empordà; Consell Comarcal del Pla de l'Estany; Agència Ripollès Desenvolupament; Consell Comarcal de la Cerdanya; Consorci Vies Verdes; i Universitat de Girona.

Aquest projecte proposa posar en valor el patrimoni natural i cultural, la creació d’una xarxa de camins intel·ligents i accessibles, el treball en xarxa, i l’ús de les noves tecnologies, i afavorir la participació i la cooperació dels agents turístics.

• Aigua. Girona, regió sensible a l’aigua. 2.656.084,26 euros. La Diputació, la Universitat de Girona, l’IRTA, la Fundació Mas Badia, la Junta Central d’Usuaris i la Fundació Mar; a més, compta amb la participació de 10 entitats més del Baix Ter que, encara que no en són beneficiàries, aporten coneixement i expertesa al projecte.

Aquest projecte desplegarà, mitjançant instruments i tècniques que milloraran l'ús i la gestió de l'aigua i el sòl, un conjunt d'operacions destinades a reduir la inestabilitat hidrològica i a refermar la competitivitat dels diversos sectors socioeconòmics.

• Salut. Girona, regió saludable. 2.916.481 euros. Dipsalut, Idibgi Fundació Salut Empordà.

L'objectiu del projecte és crear un sistema innovador de gestió cooperativa entre els agents de salut per, aprofitant les noves tecnologies de la informació i la comunicació, abordar noves polítiques de promoció de la salut i benestar i prevenció de les malalties cròniques més prevalents a la comunitat i, especialment, en la població depenent i vulnerable.