Universitat de Girona > El Claustre de la UdG aporta la seva visió sobre la LOSU

Universitat de Girona

El Claustre de la UdG aporta la seva visió sobre la LOSU

L’Aula Magna Modest Prats de la Universitat de Girona (UdG) ha acollit aquest matí la sessió 1/2022 del Claustre Universitari amb l’objectiu que els representants de la comunitat universitària fessin consideracions i reflexions a l’entorn de l’avantprojecte de la Llei Orgànica del Sistema Universitari (LOSU).

El rector, Quim Salvi, ha agraït la riquesa de les aportacions de la vuitantena de membres claustrals presents en la sessió i de manera especial als representants de l’estudiantat per la seva implicació i rigor en l’avaluació de l’avantprojecte de la LOSU. “Farem tot el possible perquè les aportacions del Claustre de la UdG s’incorporin a la nova llei i la faci més rica”, ha matisat.

S’han fet reflexions a l’entorn de l’autonomia i funcions de les universitats; de l’organització dels ensenyaments; de la coordinació i la cooperació en el sistema universitari; de l’estructura, la governança i el règim jurídic, econòmic i financer; de la transferència i la innovació; i també sobre els capítols que fan referència als tres col·lectius universitaris (estudiantat, personal docent i investigador i personal d’adminsitració i serveis).

Segons el Claustre de la UdG, l’avantprojecte que planteja el ministre Subirats és “millor que el del ministre Castells” però tampoc no acaba d’encaixar perquè resta autonomia als centres universitaris pel fet de ser “excessivament reglamentista”.

El rector Quim Salvi ha recordat que hi ha una correlació entre autonomia universitària i bons resultats de les universitats europees: “a més autonomia, millors resultats”. Malgrat que el preàmbul del text “sona bé”, l’articulat “no ens apropa a Europa”. Segons es desprèn de les intervencions dels claustrals, la UdG no se sent reconeguda en el model únic d’universitat que planteja la LOSU.

El Claustre Universitari és l’òrgan màxim de representació de la comunitat universitària i, entre altres competències, debat les línies generals d'actuació de la universitat.