Universitat de Girona > AMADE, alumnes i la directora de la Politècnica, guardonats als Premis Manel Xifra i a l'ENGIDIADA

Universitat de Girona

El Col·legi d'Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Girona (ENGINYERS GI) i l'empresa COMEXI han premiat el grup de recerca AMADE i alumnes guanyadors del millor projecte final de grau (PFG) del Patronat Politècnica. També han reconegut la directora de l’Escola Politècnica Superior de la UdG, M. Àngels Pèlach, en el marc de l’ENGIDIADA.

Els Premis Manel Xifra i Boada han arribat a la 17a edició aquest divendres, 3 de juny, a l’Auditori Josep Irla de Girona. Promoguts pel Col·legi d'Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Girona (ENGINYERS GI) i l'empresa COMEXI, els premis tenen l'objectiu de reconèixer les persones i grups de recerca que han contribuït a l’enginyeria i el coneixement tècnic. Aquesta edició ha centrat les diferents intervencions en l'emergència climàtica, el paper de la dona en l'enginyeria, i la importància d'aquesta àrea de coneixement en l'activitat econòmica i el futur del país.

El Premi al Grup de Recerca Aplicada o Centre Tecnològic ha correspost a l'equip d'Anàlisi i Materials Avançats per al Disseny Estructural (AMADE), un grup de recerca i transferència tecnològica del Departament d'Enginyeria Mecànica i Construcció Industrial de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona. AMADE es dedica a la mecànica de materials i estructures amb una especial atenció als materials compostos reforçats amb fibra. S'ha especialitzat en la caracterització experimental i formulació de models per a la simulació de materials i estructures avançades. Les aplicacions s'estenen des de l'anàlisi de materials compostos per a estructures d'avions fins a la simulació del comportament de solucions estructurals per a edificis.

Pel que fa als reconeixements als premiats i a les premiades del Patronat de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona al millor projecte de final de carrera, s’ha reconegut a Josep Fanals i Batllori, del grau en enginyeria elèctrica, pel treball «Resolució del flux de càrregues amb mètode d’incrustació holomòrfica»; Llorenç Fanals i Batllori, del grau en enginyeria electrònica industrial i automàtica, pel treball «Avaluació d’un sistema de navegació inercial per a un robot submarí»; Josep Matamala i Pagès, del grau en enginyeria mecànica, pel treball «Sistema de cadena per neu articulable per un Yamaha Banshee»; Miriam Escribano Bella, del grau en enginyeria química, pel treball «Síntesi verda de nanopartícules de ferro zero mitjançant extractes vegetals: optimització i caracterització»; i Aniol Bosch Collell, del grau en enginyeria en tecnologies industrials i doble titulació grau en enginyeria en tecnologies industrials / grau en administració i direcció d’empreses, pel treball de «Disseny i construcció d’una màquina SLS (Selective Laser Sintering)».

El Premi a la transferència de coneixement tècnic i tecnològic s'ha concedit a Elvira Carles Brescolí, directora a la Fundació Empresa & Clima. La seva trajectòria s’ha mogut en diferents camps vinculats al sector mediambiental, ja sigui com a responsable de l'àrea de Medi Ambient i Sostenibilitat de la Cambra de Comerç de Barcelona com en empreses de tractament i recuperació de residus industrials i en el tractament d'aigües. A la finalització de l'acte de lliurament de premis, ha impartit la ponència "Emergència climàtica", on ha alertat dels riscos de no aturar l'escalfament global.

Finalment, el Premi a la Trajectòria Professional ha recaigut en Narcís Bartina i, a títol pòstum, per a Josep Ribas Port. Bartina va ser degà del Col·legi d’Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Girona.

Durant l’ENGIDIADA, la festa de la professió dels enginyers, que es va realizar el mateix dia a la tarda la directora de l'Escola Politècnica Superior de la UdG, M. Àngels Pèlach, va rebre un guardó per la seva estreta vinculació i col·laboració amb el Col·legi.