Universitat de Girona > Sílvia Osuna escollida entre els experts designats pel Govern en el nou Grup Horitzó de R+D+I

Universitat de Girona

El grup redactarà un informe final de conclusions a contemplar en el desplegament de la futura Llei de la ciència de Catalunya

La investigadora de l'Institut de Química Computaciona i Catàlisi (IQCC) de la Universitat de Girona (UdG) Sílvia Osuna passa a ser integrant del Grup Horitzó. Osuna ha estat guanyadora de diferents premis com el Premi Marcial Moreno-Mañas 2021 de la Real Sociedad Española de Química, el Premi Nacional de Recerca al Talent Jove 2019 (FCRi), Premi Lilly per a Joves Invesigadors 2019, Premi de la Societat Europea de Química (EuChemS) de Química Orgànica Jove Investigador 2017, Premi 2016 a Joves Investigadors per part de la Real Sociedad Española de Química i el Premi Princesa de Girona d'Investigació 2016.

El Govern de la Generalitat ha aprovat la creació del Grup Horitzó per assessorar l’Executiu en les polítiques d’R+D+I i fer propostes i recomanacions per afavorir el desenvolupament del sistema de coneixement del país. S'ha creat amb la finalitat de poder reflexionar sobre les línies estratègiques prioritàries de país en matèria de ciència i elaborar un document de conclusions amb mesures a contemplar en el marc del desplegament de la futura Llei de la ciència de Catalunya (LCC) al Consell de Recerca i la Innovació de Catalunya (CORICAT).

Osuna aportarà també la seva expertesa al Departament de Recerca i Universitats pel que fa a la identificació d’àmbits d’actuació, planificació i finançament preferents. El grup està constituït per una vintena de membres, escollits entre personalitats rellevants de l’àmbit de la recerca, la innovació i l’empresa seguint els criteris d’heterogeneïtat d’àrees de coneixement, paritat de gènere i diversitat d’edats i perfils de carrera professional.