Universitat de Girona > La UdG fomenta la cooperació internacional per la formació d’investigadors davant els reptes globals

Universitat de Girona

En el marc de la Conferència UNESCO que té lloc aquesta setmana a Barcelona, la Universitat de Girona ha reunit representants d’universitats internacionals per impulsar les tesis cotutelades.

La Universitat de Girona ha rebut aquest dimarts, 17 de maig, una vintena de representants d’universitats internacionals per abordar futures col·laboracions per a la formació d’investigadors. Aquesta reunió ha tingut lloc la vigília de l’inici de la Conferència Mundial d’Educació Superior de la UNESCO que, fins el 20 de maig, convertirà Barcelona en la capital internacional de l’educació superior.

En el marc d’aquest gran esdeveniment, la UdG ha rebut participants provinents d’universitats de països com Nicaragua, Brasil, Uruguai, Argentina, Suècia, Honduras, Colòmbia i Argentina. L’objectiu ha estat establir lligams per promoure tesis cotutelades entre la UdG i altres centres d’educació superior. Per aquest motiu, el rector de la UdG, Quim Salvi, ha donat la benvinguda a la comitiva que, prèviament, han pogut veure els diferents campus de la UdG així com el Parc Científic i Tecnològic.

Per aprofundir en la idea de futures relacions en matèria de recerca, el director de l’Escola de Doctorat, Gerardo Boto, ha presentat les diferents vies de col·laboració existents i les facilitats que posa la UdG per tirar endavant aquestes aliances. La investigadora Teresa Puig Miquel ha compartir la seva experiència com a directora de tesis cotutelades. I, finalment, el doctorand Alex Iglesias Reguant ha exposat el seu punt de vista com a investigador que fa recerca en el context d’aquest tipus de tesis.

Entre els participants destaca la presència del coordinador general de Kairós, Telémaco Talavera.

Participació a la Conferència UNESCO
La Universitat de Girona és present aquests dies a la Conferència Mundial d’Educació Superior de la UNESCO, organitzada localment per la Global University Network for Innovation (GUNi), presidida i coordinada per l’Associació Catalunya d’Universitats Públiques (ACUP). Més de 2.000 persones d’arreu del món participen de manera presencial a la conferència, mentre que més de 8.000 ho fan en format virtual. L’objectiu és debatre sobre el futur de l’educació superior i la política universitària.