Universitat de Girona > Tret de sortida al projecte SDG iLevel

Universitat de Girona

Tret de sortida al projecte SDG iLevel

La UdG coordina aquest projecte que cerca impulsar la innovació i aconseguir un impacte sostenible en tres àrees de l'educació superior: el desenvolupament sostenible, la innovació digital i el benestar mental de les persones treballadores.

Aquesta primavera s'ha fet el tret de sortida del projecte Leveraging Individual SDG Contributions by University Staff (SDG-iLevel), finançat pel programa Erasmus +. Liderat per la Universitat de Girona (UdG), SDG-iLevel és un projecte innovador impulsat pel Grup de Recerca en Educació Científica i Ambiental (GRECA). L'objectiu és impulsar la innovació i aconseguir un impacte sostenible en tres àrees de l'educació superior: el desenvolupament sostenible, la innovació digital i el benestar mental del PDI i PAS. En el marc del projecte es desenvoluparan mètodes i eines destinades a descobrir, aprofitar i enfortir les contribucions individuals dels treballadors i treballadores de les universitats als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).

La necessitat del projecte sorgeix de la manca de marcs globals per connectar els rols, les funcions i les responsabilitats del personal de la universitat amb les seves contribucions específiques als ODS. En els darrers anys, el desenvolupament sostenible s'ha convertit en un tema prioritari en l'educació superior, però, les contribucions individuals dels diferents membres de la comunitat universitària sovint passen desapercebudes i no s'aprecien. Això impedeix que tant les universitats com el seu personal puguin aprofitar tot el seu potencial per promoure el desenvolupament sostenible. El projecte SDG-iLevel tanca aquesta bretxa buscant fórmules per reconèixer i celebrar les aportacions del professorat, del personal investigador i del personal administratiu i de suport de les universitats.

Els sis socis del projecte, ACEEU i COPERNICUS Alliance (Alemanya), la Universitat de Kaunas (Lituània), la Universitat de Rijeka (Croàcia), Kveloce (Espanya) i la UdG s'han reunit aquest mes d'abril a Girona per iniciar el projecte, concretar els objectius i determinar les responsabilitats de les activitats que es duran a terme en els propers tres anys.