Universitat de Girona > Les Jornades de Medi Natural a Girona proposen ponències i sortides per conèixer l'entorn

Universitat de Girona

Aquesta activitat de divulgació de recerca ambiental arriba a la desena edició aquest cap de setmana.

Les Jornades de Medi Natural a Girona tindran lloc aquest cap de setmana, dissabte 21 i diumenge 22 de maig, organitzades conjuntament per l’Ajuntament de Girona, la Facultat de Ciències de la Universitat de Girona i el Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya. També formen part de la comissió organitzadora de les jornades l’Associació Naturalistes de Girona, l’Associació el Blauet, el Consorci de les Gavarres, el Consorci del Ter i la Diputació de Girona.

Aquesta activitat, oberta tant a estudiants de totes les edats com al públic general, és una oportunitat perquè investigadors i investigadores del medi natural puguin donar a conèixer la seva tasca i el resultat de la seva recerca sobre l'entorn d’una manera agradable i propera.

La xerrada inaugural serà una conferència sobre les espècies invasores que anirà a càrrec de la professora d’investigació a l’Estació Biològica del parc natural de Doñana i Premi Nacional de Recerca Alejandro Malaspina en l’àrea de ciències i tecnologies dels recursos naturals, Montse Vilà. Tant aquesta activitat, com totes les de dissabte, es portaran a terme a l’Aula Magna de la Facultat de Ciències de la Universitat de Girona.

A continuació, i durant tot el matí i la tarda, els assistents podran gaudir d’una dotzena de ponències curtes sobre diversos temes relacionals amb el medi natural de Girona i rodalia. S’hi tractaran diversos aspectes relacionats amb la papallona del boix, les abelles silvestres, l'alimentació del duc, les basses de Sant Daniel, el projecte Escanyagats, els cabals dels rius, la contaminació per metalls pesants, l'herbari de la Universitat de Girona, flora i fauna de les Gavarres.

Tancarà la jornada de dissabte la xerrada “Emergència climàtica. Ara és el moment d’actuar”, a càrrec de la periodista especialitzada en ciència i medi ambient, reportera i presentadora dels serveis informatius de TV3, Cori Calero.

Diumenge 22 de maig tindran lloc dues sortides: una d’observació d'abelles silvestres, a càrrec de Narcís Vicens, i una altra sobre les papallones que podem trobar a la vall de Sant Daniel, a càrrec de Jordi Compte i Jaume Oliveras.

Les inscripcions per participar-hi estan obertes a tothom i són gratuïtes. Es poden fer a través de la web dels serveis educatius municipals La Caseta, on també es pot consultar el programa complet: https://web.girona.cat/caseta/10jornadesmedinatural