Universitat de Girona > El grup de recerca BCDS de la UdG es proclama guanyador dels premis HackUPC i BlockchainxODS

Universitat de Girona

Broadband Communications and Distributed Systems (BCDS) ha assolit la primera posició de les dues competicions a la mateixa setmana. Els components del grup són estudiants del Grau en Enginyeria Informàtica de l’EPS-UdG.

El grup de recerca Broadband Communications and Distributed Systems (BCDS) de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona (EPS-UdG) s’ha proclamat campió dels premis HackUPC i BlockchainxODS a la mateixa setmana.

En primer lloc, el HackUPC ha tingut lloc el cap de setmana del 29 d’abril a l’1 de maig a la Facultat d’informàtica de la UPC. Es tracta d’una marató de programació a nivell internacional amb l’objectiu de crear una aplicació (software/hardware) en l'àmbit tecnològic. En aquesta competició internacional hi estan involucrats gairebé 500 participants i diferents sponsors que s’encarreguen de proposar una sèrie de reptes i projectes.

En el cas de BCDS, el grup de recerca ha escollit el repte proposat per l'empresa Infojobs, on es demanava elaborar un panell d'ofertes de treball personalitzat d'acord amb les característiques de l'usuari a través d’intel·ligència artificial. Per realitzar aquest repte, els aspirants han disposat de 36 hores.

El grup ha estat format pels alumnes de tercer curs del Grau en Enginyeria Informàtica Lluís Escanyo, Nossair Ghazouani, Gerard Lozano i Sergi Vos. Lozano assegura que “ha estat un treball dur, sense dormir i codificant sense parar durant tres dies, però tot l’esforç s’ha vist recompensant obtenint la primera posició en el desenvolupament d’un projecte per a la web d’InfoJobs”.

D’altra banda, el mateix grup de recerca també ha quedat en primera posició en el repte Blockchain pels Objectius de Desenvolupament Sostenible (BlockchainxODS) organitzat pel Centre de Blockchain de Catalunya (CBCat) en col·laboració amb el Consorci d'Aigües de la Costa Brava.

En aquest cas, els representants del grup de l’EPS-UdG han estat els alumnes Martí Madrenys, Sergi Bergillós i Marc Cosgaya, els quals s’han enfrontat al repte de desenvolupar una proposta d'aplicació de la tecnologia blockchain en una planta depuradora pilot. Els BCDS han elaborat una solució que pot garantir la procedència i la integritat de les dades que es recullen als sensors de la planta per tal que els treballadors puguin prendre decisions fonamentades sobre l'estat de l'aigua.