Universitat de Girona > Acte de presentació de l'Orquestra Simfònica de la Universitat de Girona

Universitat de Girona

Acte de presentació de l'Orquestra Simfònica de la Universitat de Girona

En el marc de la commemoració dels 30 anys de la UdG, el dijous dia 12 de maig a les 8 del vespre, tindrà lloc el concert de presentació de l’Orquestra de la UdG a l'Aula Magna Modest Prats.

L’Orquestra Simfònica de la Universitat de Girona està formada per una trentena de músics procedents dels tres col·lectius de la comunitat universitària (estudiants, personal docent i investigador, i d’administració i serveis). La formació va començar a assajar el passat octubre i es presenta en públic per primera vegada en un concert en que també intervindrà l’Orquestra de Girona (OdG).

El concert començarà amb l’Orquestra de Girona que interpretarà la Saint Paul’s Suite del compositor anglès Gustav Holst (1874-1934). L’Orquestra de la Universitat de Girona debutarà, en la segona, amb un programa protagonitzat per la Simfonia Inacabada de Franz Schubert. Però abans d’aquest clàssic del repertori simfònic de tots els temps, la formació universitària interpretarà Scherzo empordanès, una sardana simfònica escrita pel compositor gironí Francesc Civil i Castellví (Molins de Rei, 1895 - Girona, 1990). Es tractarà de la primera interpretació de l'obra des de la seva estrena el 1930 al Teatre Municipal de Girona per part de l'Orquestra Simfònica de Girona (antecessora de l'OdG que en aquest concert apadrinarà l'Orquestra de la UdG).

Les dues formacions estaran dirigides, en aquest concert pel director de l’Orquestra de la UdG, Martí Ferrer i Bosch.  Martí Ferrer (Girona, 1977) dirigeix el Cor de la Universitat de Girona, la Capella Polifònica de Girona, la coral infantil GiroNins i els cors i orquestres del Conservatori de Tarragona.

Martí compagina la direcció coral i orquestral amb l’edició a FICTA edicions. D’entre els seus treballs editorials destaquen diverses obres simfòniques, corals i cambrístiques de Francesc Civil i la música coral de Josep Viader. El seu compromís amb la cultura l’ha portat presidir el Secretariat de Corals Infantils de Catalunya, el Moviment Coral Català i a formar part de les juntes de l’European Choral Association, World Youth Choir Foundation, Euro Arab Music Center Foundation, Mediterranian Office for Choral Music, etc. actualment és el tresorer de l’International Music Council.

L’Orquestra de la UdG

La primera idea de formar l’Orquestra de la Universitat de Girona sorgeix d’alguns cantaires i el director del Cor de la UdG, inspirats en les orquestres universitàries d’altres universitats públiques catalanes.

Amb l’impuls i la creació de l’Orquestra de la UdG, la Universitat de Girona enriqueix la vida universitària de la ciutat amb una formació al servei de tota la Universitat i de la ciutadania. Una formació que a més d’afavorir el creixement personal, fa possible que aquells joves que han rebut una formació musical, però que han optat per uns estudis superiors diferents, puguin mantenir la pràctica instrumental i orquestral. Una oferta de qualitat per a una societat culta, crítica i sensible.

La col·laboració amb l’Orquestra de Girona ha anat més enllà de l’apadrinament en el moment del concert. En les darreres setmanes les dues formacions han implementat un projecte pedagògic de mentoratge en què els professors de l’OdG han treballat amb els joves músics de l’Orquestra de la UdG aspectes tècnics i musicals de les obres programades per al concert de presentació.

L’Orquestra de la UdG reprendrà els assaigs el proper octubre i manté oberta les portes a noves incorporacions. El seu horari d’assaig és els dijous de 20 a 22h al Campus Montilivi.