Universitat de Girona > Nova Càtedra Climent Guitart per impulsar el coneixement a l’entorn de l’activitat turística

Universitat de Girona

La Universitat de Girona, la Fundació Climent Guitart i l’Ajuntament de Lloret de Mar formalitzen l’acord de col·laboració per a la creació de la Càtedra Climent Guitart: Orientació, innovació i competitivitat al turisme de costa.

El rector de la Universitat de Girona (UdG), Quim Salvi, la presidenta de la Fundació Climent Guitart, Cristina Cabañas, i l’alcalde de Lloret de Mar, Jaume Dulsat, han formalitzat el 10 de maig el conveni per a la creació de la Càtedra Climent Guitart: Orientació, innovació i competitivitat al turisme de costa, en el sí de la Universitat i amb seu permanent a Lloret de Mar.

Aquesta iniciativa a tres bandes respon a la convicció d’impulsar la transferència de coneixement i la recerca multidisciplinària sobre l’activitat turística, especialment de la costa gironina, amb la voluntat de donar-la a conèixer dins i fora l’àmbit acadèmic, tant de Catalunya com d’altres regions i països.

La nova Càtedra pretén ser el revulsiu que el turisme de costa necessita per posicionar-se millor en un món post pandèmic i esdevenir més competitiu.

Sota la direcció de la professora titular d’Economia de la UdG Anna Garriga, la creació de la Càtedra Climent Guitart implica “implica un homenatge a la tasca i al lideratge de la família que li dona nom. Segons Garriga, hi ha “desconeixement de l'economia que envolta el sector turístic, la riquesa que aporta” que recorda que a les comarques gironines “el turisme de costa representa el 20 % del PIB”. Aquesta Càtedra, remarca, “ajudarà a posar en valor la recerca universitària en l'àmbit del turisme”.

Per part de la Fundació Climent Guitart, Cristina Cabañas recorda que el fundador “va ser dels primers que va anar al Carib a obrir un complex hoteler” la qual cosa va aportar un important grau d’innovació al sector.

L’alcalde Jaume Dulsat ha remarcat que en els darrers 5 anys, a Lloret de Mar, “s'han invertit més de 100 milions d'euros en un procés de reconversió público-privat” de manera que s'aconsegueix que el sector privat es faci seus els projectes de ciutat. “Ens faltava una part, que és la Universitat, i amb aquesta càtedra es completa el cercle”, ha reblat.

Finalment, el rector Quim Salvi ha explicat que cap altra universitat té una estructura arrelada com la que té la UdG amb el seu sistema de càtedres. La Càtedra Climent Guitar és la número 41 d’unes estructures repartides per tot el territori, des de Roses a Puigcerdà.

Amb aquesta nova càtedra, recorda el rector, es completa “un cercle virtuós per ajudar a la innovació i la sostenibilitat del turisme de costa perquè sigui més competitiu” i es pugui donar a a conèixer millor.