Universitat de Girona > La UdG, escenari de Temps de Flors

Universitat de Girona

La UdG, escenari de Temps de Flors

El Claustre de Sant Domènec i el pati de Les Àligues acolliran els muntatges de l’Escola Universitària ERAM i del Col·legi d’Arquitectes

La Universitat de Girona (UdG) obrirà un any més les seves portes per Temps de Flors, la iniciativa de la ciutat de Girona que arribarà a la 67a edició del 7 al 15 de maig. Concretament, el claustre de Sant Domènec, les escales de Sant Domènec i el pati del Rectorat s’afegiran a la llista d’espais visitables durant l’exposició de flors.

D’una banda, l’Escola Universitària ERAM (ERAM-UdG), la UdG i l’escola superior de moda Qstura s’han unit a més de 50 dissenyadors de tot el món per reflexionar sobre l’educació a través de la imatge. Amb el títol Fem florir l’educació, una exposició mostrarà 50 cartells creats per dissenyadors i dissenyadores de prestigi internacional al claustre de Sant Domènec.

Fem florir l’educació és una mostra que permet repensar el paper del disseny i l’educació visual en la formació per a un futur millor compartint valors ètics i bones pràctiques en la comunicació gràfica, amb un missatge transgressor i positiu sobretot pensat per la generació més jove. La inauguració de la instal·lació tindrà lloc el dissabte 7 de maig a cinc de la tarda, amb la presència amb el director de CEIDA, Martin Liu; els comissaris de l’exposició, Lia Vilahur Chiaraviglio i Chan Sik Kim; el director de l’ERAM-UdG, Miquel Bisbe; la directora de Qstura, Sílvia Castelló; i la delegada del rector per als Centres Adscrits de la Universitat de Girona, Pilar Marquès.

L’acte comptarà amb una taula rodona sobre el tema i continguts de l'exposició. A continuació, tindrà lloc l’espectacle Roselles a la testa, creat i dirigit per Agnès Monferrer, Aïna Rovira i Jordi Duran i amb la participació d’estudiants d’arts escèniques de l’Escola Universitària ERAM-UdG i amb la participació de Qstura, que han elaborat el vestuari. Roselles a la testa és una peça breu en tres actes que gira al voltant de tres temes musicals: Drones, del grup Muse; Cançó 7a en colors, de Pau Riba; i la cançó tradicional bretona Les loups. Aquestes peces, obren la porta a un viatge, a un homenatge a la vida i els seus cicles, als naixements i als renaixements. L’espectacle vol posar de manifest que l’educació des de la creativitat, en qualsevol dels àmbits, té una gran capacitat per fer que les persones floreixin.

El projecte del COAC
D’altra banda, la demarcació de Girona del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC) instal·larà el muntatge titulat Palimpsest d’ombres al pati del Rectorat. La proposta s’inspira en una misteriosa llum floral, que projecta noves ombres cap a l’interior del pati. Segons la descripció del projecte, “l'origen de la desconeguda llum el conforma una pantalla encegadora de gerberes grogues, que exploten tacant de lluentor altres racons del pati”.

“Les direccions de tots els seus rajos són confoses però dibuixen una bella signatura en el paviment mixt del pati”, segons els autors del projecte Anna Comas Casacuberta, Daniela Xifra Sampere, Jordi Llinares Martín, Jordi Pujol i Ribas, Toni Redorta Masaló, Xevi Montal Roura, Sabrina Sampere Froger i Daniel Xifra Tarrés.

Un prat al Barri Vell
Per la seva part, estudiants del grau en estudis d'arquitectura de la UdG convertiran les escales de Sant Domènec en un prat. El projecte s'ha desenvolupat durant el workshop "Temps de Flors" de la SACudg 2S 2122. Hi han participat els estudiants Arià Pla, Aurora Gavaldà, Joan C. Angulo, Joana Plana i Vanessa Giannetti, amb el suport docent dels professors Xavier Bustos i Pau Sarquella i el suport logístic de Pere Bellvehí.