Universitat de Girona > La Politècnica i el Patronat recuperen el Fòrum Industrial en format presencial amb 60 estands

Universitat de Girona

El Fòrum Industrial és una fira d’ocupació en què empreses, grups de recerca, estudiants universitaris i associacions coincideixen en un mateix espai per establir relacions laborals i professionals. Aquest any, la Politècnica de Girona i el seu Patronat, principals mecenes del Fòrum, han decidit que, atès que la pandèmia ho permetia, fos altra vegada presencial.

Ha tingut lloc el 27 d’abril, de nou en format presencial, després de dos anys. Un dia especial per a la Politècnica en què les empreses del territori s’apropen al talent de la Politècnica de Girona. Més de 60 estands confirmats fan d’aquesta edició la més participativa de la història del certamen. En el marc del Fòrum tenen lloc les Jornades d’Orientació Laboral en diferents àmbits: Informàtic, Agroalimentari, Edificació i Industrial, així com les jornades Job Speed Dating.

El Fòrum Industrial ha comptat en aquesta nova edició amb 62 estands plens d'oportunitats pels estudiants. Uns estands que han permès l'interactuació dels estudiants amb les empreses a través d’entrevistes personalitzades i poder valorar les seves ofertes laborals i de pràctiques. Ja hi ha més de 200 ofertes publicades a la web de les estades en entorn laboral.
D'entre les activitats programades en el marc del Fòrum Industrial destaquen les Jornades d’Orientació Laboral (JOL), estructurades per àmbits d’estudi, en què les empreses es presenten, donen a conèixer els seus plans de carrera i recomanen als alumnes aptituds i actituds per fer front de la millora possible al món professional. Les empreses que participaran a les JOL són: Sistemes Icon, Frit Ravich, Accenture, Transgourmet Iberica, Concentrol, Aetech, Noel, Tavil, Comexi, Nestlé, Roberlo, Escubedo, Costa Brava, Sant Dalmai, la Selva, Nexus Geographics, Simon, PGI Engineering, BricoCeràmic, Prefabricats Planas, Alumilux, Arcadi Pla, Marlex, Eurofirms, Selvafil i els despatxos Marc Tudela i Oya Arquitectura.

Així mateix, el programa comprèn les jornades Job Speed Dating i activitats i tallers adreçats a aprendre a crear un perfil de Linkedin o millorar el currículum.

L'acte d'inauguració ha comptat amb el rector de la UdG, Quim Salvi, la directora de la Politècnica, M. Àngels Pèlach, la presidenta del Patronat de la Politècnica, Judith Viader, el vicepresident del Consell Social de la UdG, Ricard Meléndez, el director dels serveis territorials d'empresa i treball de Girona, Joan Martí, la regidora de l'Ajuntament de Girona, Marta Sureda, i el president de l'Associació d'Estudiants d'Enginyeria Industrial (AEDI), Arnau Cabarrocas, entitat organitzadora del Fòrum 2022.

L’Associació d’Estudiants d’Industrials (AEdI) és qui treballa perquè aquesta fira d’ocupació sigui una realitat any rere any. Aquest grup d’estudiants de diferents graus de la Politècnica organitza el Fòrum Industrial amb l’objectiu de promoure activitats que apropin el món laboral a la Universitat, facilitant la transferència de talent i coneixement cap al teixit empresarial i potenciant la inserció laboral dels nostres estudiants.

El Patronat, actualment està format per 135 empreses (122 patrons i 13 col·laboradors) amb 7 noves incorporacions en el darrer any. Un Patronat que destina més de 315.000€ a fomentar la relació universitat-empresa gràcies a la col·laboració especial de la Diputació de Girona i el Consell Social de la Universitat de Girona.