Universitat de Girona > El professor del grau d’Arquitectura Josep Camps participa a un debat sobre l'Eixample de Barcelona

Universitat de Girona

El professor especialitzat en Arquitectura del Territori de l’EPS-UdG Josep Camps ha participat al cicle de debats de la Fundació Catalunya La Pedrera “Parlem de l’Eixample: "Espai urbà".

Directors i representants de les escoles d’arquitectura de les universtats UdG, ETSAB, ETSAV, ETSA La Salle URL, UIC Barcelona i ESTAURV han participat aquest dilluns 7 de març al cicle "Parlem de l’Eixample: Espai urbà".

Josep Camps, professor de la Universitat de Girona, ha format part de la taula rodona sobre l’Eixample de Barcelona com Espai Urbà des de la perspectiva de l’urbanisme modern i les activitats que es desenvolupen a la ciutat, com ara viure, treballar i desplaçar-se. El debat ha estat moderat per la periodista Catalina Sierra, i s'ha reflexionat sobre qüestions del projecte Cerdà. S'ha debatut sobre les noves necessitats de la societat urbana, l’ecologia i la mobilitat incidint també en el paisatge urbà.

En el marc de la conversa, han sorgit temes com la transformació de les superilles. Camps ha ressaltat que cal resoldre la relació entre natura i trames urbanes i ha recordat que l’Eixample, actualment, no té cap eix verd que el travessi.

Aquests i molts més aspectes s'han tractat durant la taula rodona i s'ha arribat a la conclusió que la ciutat és un sistema obert i complex.

Josep Camps i Povill és professor d’arquitectura de la Politècnica de la UdG. També desenvolupa les tasques com  adjunt a la direcció de la Politècnica per a la projecció dels estudis de l’àmbit d’Arquitectura.  Forma part del Grup de Recerca d’arquitectura i territori del Departament d’Arquitectura i Enginyeria de la Construcció.

Més informació: taula rodona