Universitat de Girona > La III Jornada de Sanitat aplega professorat per promoure la salut a la FP

Universitat de Girona

La III Jornada de Sanitat aplega professorat per promoure la salut a la FP

La tercera edició de la trobada ha reunit més d’un centenar de docents universitaris i d’FP per divulgar recursos i metodologies per millorar la tasca del professorat.

La III Jornada de Sanitat - Promovem la Salut a la Formació Professional ha tingut lloc aquest dissabte 12 de març amb la presència de més d’un centenar de docents de les famílies professionals de Sanitat i Serveis a la Comunitat i docents universitaris de tot Catalunya. Aquesta jornada té la vocació de divulgar coneixements, recursos i metodologies per millorar la tasca docent.

La Facultat d'Infermeria i el grup de treball d’FP (https://www.udg.edu/ca/ice/innovacio-docent/grups-de-treball/fp) de l’Institut de Ciències de l’Educació Josep Pallach (ICE) de la Universitat de Girona (UdG) han organitzat la trobada que ha ofert novetats i recursos en promoció de la salut de manera transversal (assistencial, universitari i d'aula) i també ha promogut les metodologies AICLE. El programa ha anat a càrrec de docents universitaris i de professorat de cicles formatius i professionals sanitaris.

La jornada ha tingut lloc en línia i s’ha iniciat amb la intervenció de la professora de la Facultat d’Infermeria de la UdG, Dolors Juvinyà, que ha parlat sobre el concepte de Promoció de la Salut. A la trobada també hi ha participat la degana de la mateixa facultat, Carme Bertran; la vicerectora de Territori i Compromís Social de la UdG, Sílvia Llach; així com representats de l’Ajuntament de Girona i del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

La trobada ha inclòs una taula rodona amb l’exposició del concepte d’alfabetització per a la salut, dels programes de salut i investigacions d’entitats com l’Institut Català de Salut, Sigues Tu de DipSalut (Diputació de Girona), o de la mateixa Universitat de Girona. Hi han intervingut professionals com Rosa Suñer, Bernat-Carles Serdà, Belén Pérez i Anna Loste.

La segona part ha exposat experiències d’aula en promoció de la salut de la mà de les docents de formació professional, Marta Figueras i Gemma Cots; i les docents universitàries, Sandra Gelabert i Carme Malagón. Per acabar, Laura Coll, Gemma Subirà i Maribel Domínguez han apropat la metodologia AICLE al públic assistent per tal de fer desaparèixer temors i desconfiances a l’hora de treballar amb aquest sistema.

El coordinador de Formació Professional dels Serveis Territorials de Girona, Ivan Ricart, va clausurar la jornada que s’espera que pugui recuperar la presencialitat en la propera edició.