Universitat de Girona > “Girona amb veu de dona en salut” dialogarà sobre la salut des d’una òptica femenina i de gènere

Universitat de Girona

El grup de recerca TargetsLab de la Universitat de Girona organitza el cicle que s’iniciarà el 8 de març amb la presència de la consellera Gemma Geis i el rector Quim Salvi.

El Grup de Recerca en Noves Dianes Terapèutiques (TargetsLab) de la Universitat de Girona (UdG) organitza el cicle de xerrades “Girona amb veu de dona en salut”, que tindrà lloc els mesos de març i abril a l’auditori Josep Irla de Girona. La consellera de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya, Gemma Geis, i el rector de la UdG, Quim Salvi, participaran a la inauguració del cicle el dimarts 8 de març en un acte que comptarà amb la presència de personalitats i professionals destacats del camp de la salut a Girona.

“Girona amb veu de dona en salut” és un cicle de cinc conferències en forma de diàleg. En cada sessió, metgesses, enginyeres, infermeres i investigadores vinculades a la salut protagonitzaran una conversa per divulgar un tema relatiu a la salut i enfocat des d’una òptica femenina i de gènere.

Les expertes convidades explicaran avenços i donaran informació sobre qüestions tan diverses i de tanta actualitat com ara els efectes de la COVID-19 en la salut de les dones, el càncer de còlon i de mama i la població femenina, les tecnologies d’última generació al servei de la salut o com es pot eliminar la violència sexual sobre les dones.

Les sessions tindran lloc setmanalment, sempre a dos quarts de set de la tarda, a l’auditori Josep Irla de Girona, i seran obertes al públic en general. La investigadora principal del grup de recerca TargetsLab, Teresa Puig, considera que les sessions “tenen un marcat interès general per la ciutadania i són especialment recomanables als estudiants de medicina i infermeria de la UdG”. El públic interpel·larà les ponents després de la conversa que mantindran amb la investigadora del mateix grup, Sílvia Espinosa.

El cicle s’iniciarà el Dia Internacional de la Dona Treballadora i finalitzarà el 4 d’abril. Àngels Gispert (UdG-Trueta) parlarà sobre COVID i gènere (8 de març), Gemma Viñas (UdG-Trueta) abordarà el càncer de mama (15 de març); Virgínia Piñol (UdG-Trueta) conversarà sobre càncer de còlon (22 de març); Maria Luisa García-Romeu (UdG) aportarà informació sobre les tecnologies innovadores de fabricació al servei de la salut (28 de març) i Concepció Fuentes Pumarola (UdG) es preguntarà el per què de la violència sexual.

El cicle de conferències està organitzat per l’equip de biomedicina TargetsLab, que pertany al Departament de Ciències Mèdiques de la Universitat de Girona. La iniciativa compta amb el suport del Consell Social de la Universitat de Girona i la col·laboració de Ràdio Girona – SER Catalunya.